  • Data: 2003-05-10 18:51:22
    Temat: Re: JAK wyrwać TE pieniądze ???
    Od: g...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Nie, zdecydowanie nie. Tylko, że w matematyce obowiążują trochę inne zasady
    > zaokrąglania. Tak więc w opisanym przez Ciebie przypadku, to akurat powinno
    > być:
    >
    > 0,1166 zl/kWh *10000  kWh = 1166 zł
    > 0,12   zł/kWh * 10000 kwh = 1200 zł
    > różnica                       -34 zł
    >
    > W takim razie niektórzy powinni dopłacić. :-))

    błąd zaokrąglanie obowiązuje przy operacjach księgowych a nie przy ustalaniu
    ceny wyjsciowej !

    Faktury są nieważne , a nowe wystawione byłyby na ceny które obowiązywały w
    1995 roku bo nowe prawidlowe ceny na przyszłość mogły by byc zatwierdzone
    przez URE po złożeniu takich wniosków. Ure nie może ustalać cen wstecz.
    to ok. 50% aktualnych cen
    Czyli dotyczczy to pewnie około połowy wpływów Zakładów energetycznych

    > Po drugie nigdzie nie jest napisane, że cena ma być za 1 kWh. Jeśli ktoś się

    Oczywiście ! taryfy na napiecia wyższe od 1kV podają ceny za 1 MWh w złotych i
    groszach czyli prawidłowo !!!

    > będzie upierał, że ma być z dokładnością do 1 grosza, to po prostu zmienią
    > taryfę i ogłoszą, że 1 MWh kosztuje 116,60 zł. Czy to coś zmieni?

    > A wówczas to będzie w skrócie tak. Elektrownia zwróci wszystkim pieniądze za

    Elektrownia nic do tego nie ma a dostawcy niskonapięciowi energii

    > ostatnie trzy lata (reszta przedawniona), bo załóżmy, że pobrała je na
    > podstawie wadliwych faktur. Następnie wystawi prawidłowo faktury w oparciu o
    > cenę 1 MWh za ten sam okres i zaspokoi się na naszych pieniążkach ze zwrotu.
    > Powstanie klika ton kwitów, padnie kilka drzew i podrożeje prąd, bo będą
    > musieli kilka osób zatrudnić, by tę niezwykle skomplikowaną operację
    > wykonały od strony księgowej, podatkowej i logistycznej. Ale spadnie
    > bezrobocie na jakiś czas i tu ewentualnie widzę korzyść z naszych rozważań.

> [...]

    14 mln* miliardy kWh * 1 grosz = drobiazg ????

    > Nie chodziło mi o znikomą kwotę, tylko znikomość uchybienia w postaci
    > dokonywania obliczeń z dokładnością do 4 miejsc po przecinku zamiast
    > postulowanych 2 miejsc. Nie można brać całej kwoty pod uwagę, ponieważ
    > jednak ten prąd / gaz dostarczyli, a zatem nikt tych pieniędzy nie utracił.

    > Najszybciej, to w dzienniku ustaw na sejm.gov.pl

    patrzyłem i znalazłem, ze facet musiał dawno to pisać, bo oparł się na
    nieobowiązujacej ustawie o cenach. ;->
    w nowej nie ma art.25
    ale definicja ceny w nowej ustawie jest prawie identyczna czo w starej tylko
    że bodajrze w art.3