eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoInterpretacja ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy ... › Re: Interpretacja ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy ...
    From: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Interpretacja ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy ...
    Date: Mon, 28 Apr 2003 13:59:25 +0200

    Raven wrote:
    > Sprawa dotyczy ustawy z 27/07/2002 o szczegolnych warunkach sprzedazy
    > konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego.
    > Prosze o interpretacje Art. 8 a w szczegolnosci punktu 1 i 4.

    ustępu

    > Co oznacza "stopien stwierdzonej niezgodnosci" ?

    Myślę, że w jakim stopniu uszkodzenie części wpływa na całość rzeczy;
    czy da się usunąć bez szkody dla funcjonowania całości; czy jest to
    tylko niezgodność wpływająca na estetykę, czy też na funcjonowanie itd.
    Tyczyło by się to też istotności, ale jaki może mieć to wpływ na ocenę
    "nadmierności kosztów" to trudno powiedzieć. Wydaje się, że chodzi tu o
    przypadki, gdy np. koszt naprawy przewyższałby wartość rzeczy - nie
    można by jej wtedy żądać, gdy wymiana wiązałaby się z koniecznością
    kosztownego sprowadzania towaru.

    > Kto okresla czy kupujacy jest narazony na "niedogodnosci" ?

    To ma byc obiektywne - w razie sporu sąd.

    > W jaki sposob i kto moze okreslic istotnosc wady ?

    jw., choć niektórzy twierdzą, że powinno się też brać pod uwagę
    subiektywne przekonania kupującego
    Mozna brać pod uwagę np. to czy konsument kupiłby rzecz, gdyby był
    świadowmy istnienia tej wady, na ile wpływa ona na ocenę i wartość całości.

    > W jaki sposob okreslane jest fakt niedogodnosci klienta ?

    jw.
    Wszystkie te kryteria trochę się na siebie nakładają.

    > Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie sie... co w przypadku jesli
    > ustosunkuje sie sprzedawca na pismie, a nastepnie wysle produkt do
    > dystrybutora ?
    > Czy trzeba czekac na ustosunkowanie sie dystrybutora czy wystarczy samo
    > stwierdzenie o niezgodnosci towaru z umowa przez sprzedajacego ?

    To co dzieje się między sprzedawcą a dystrybutorem nie ma znaczenia dla
    konsumenta. Dla niego liczy się tylko opinia, stanowisko sprzedawcy.

    > W jakich warunkach kupujacy moze odstapic od umowy ?

    ust.4

    > Kiedy zastosowanie ma Art. 8 punkt 4 i co oznacza ze moze zadac wymiany lub
    > zwrotu kosztow z punktu 1 ?

    A w ogóle, to jeśli chodzi o te przepisy, to tak naprawdę niewiele
    wiadomo :)
    Powodzenia w reklamowaniu.

    KG