  • Data: 2006-04-24 12:05:02
    Temat: Re: Internetowa baza danych
    Od: "Darek" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dam sobie druga szanse i ponowie pytanie.
    Hmmm, moze ktos wie cos na ten temat?
    A przynajmniej w jakich przepisach szukac odpowiedzi.
    ---------------------------------
    Na rynku pojawia sie coraz wiecej roznego rodzaju wyszukiwarek.
    Niektore z nich specjalizuja sie w wybranej dziedzinie i dokladnie
    analizuja zawartosc wybranych serwisow (ogloszenia, sklepy internetowe,
    specjalizowane fora) a potem w skondensowanej formie daja do tego
    dostep.
    W przypadku ogloszen (np. o prace) mozna wyszukiwac tematycznie,
    porownac zawartosc serwisow, udostepnic forum do dyskusji nad nimi.
    W przypadku sklepow internetowych mozna porownac ich asortyment,
    ceny, takze pokazac wahania cen na przestrzeni czasu.
    Podobnie ze specjalizowanymi forami.

    Czy taki rodzaj indeksowania wymaga zgody indeksowanego serwisu?
    Jakie przepisy moga to regulowac?
    Czy dodanie funkcji komentowania danego serwisu nie niesie z soba
    potencjalnych uwag ze strony komentowanego serwisu?
    Teoretycznie kazdy moze wszystko skomentowac.
    Oczywiscie jesli mialbym pokazac dane serwisu,
    to zawsze z wyrazna informacja skad pochodzi, linkiem do wlasciwej
    strony.

    Pytam bo zastanawiam sie nad zrobieniem czegos takiego.
    Chce zaczac cos wlasnego i wole sprawdzic wczesniej czy tak mozna.

    Czy czekaja na mnie tutaj jakies prawne haczyki?
    Oczywiscie rozumiem ze mozna od kogos uzyskac zgode na indeksowanie,
    ale co z serwisami ktore po prostu chcialbym dodac samodzielnie?
    Nieskomplikowane technicznie ale prawnikiem nie jestem i mam dylemat.

    Czy wystarczy informacja ze serwis moze zostac usuniety
    z bazy jesli tylko tego sobie zazyczy?
    Czy takie cos wiaze sie z ustawa o danych osobowych?
    Jakies inne ustawy?

    Darek