    From: "Jakub" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Intercyza
    Date: Sun, 22 May 2005 22:14:56 +0200

    news:5f1f.0000131d.4290d6a4@newsgate.onet.pl...

    > Dziękuje za odpowiedz. No wlasnie tu nie jestem do konca pewna czy
    zobowiazanie
    > sprzed zawarcia zwiazku nie przechodzi na oboje malzonkow.
    > Przy okazji ciekawa jestem co w przypadku ewnetualnego spadku po
    rodzicach. Czy
    > staje sie on pozniej majatkiem wspolnym? Czy tez moge nim samodzielnie
    > dysponowac?
    >
    > Pozdrawiam

    Generalnie kazdy majatek i zobowiazanie do ktorego prawo malzonek nabral
    przed zawarciem zwiazku jest jego i tylko jego. Zasadniczo umowa
    przedmalzenska dotyczy majatku ktory dopiero bedzie ;-) Nie jestem pewien co
    do spadku, jesli malzonek nabedzie do niego prawo juz po zawarciu zwiazku.
    Wydaje mi sie ze wtedy, mimo wspolnoty, spadek tez jest przypisany wylacznie
    jemu, ale tutaj nie mam pewnosci i moge sie mylic.

    Pozdr.

    Kuba