    From: Trefniś <t...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Instalacja gazowa - przepisy UE
    Date: Tue, 15 Mar 2016 18:21:51 +0100

    W dniu .03.2016 o 10:11 <n...@t...net.pl> pisze:

    > Co do liczników to jest trend odczytów radiowych/internetowych
    > a nie mechanicznych

    Prawda, ale podłączenie do internetu jest sprawą wtórną, skutkiem zaledwie.

    > to samo powinno dotyczyć standardowej
    > instalacji czujników gazu, radiowe/internetowe powiadamianie
    > odpowiednich służb a nie jakieś prymitywne bardzo drogie sprawdzanie
    > szczelności, chociaż raz na 3 lata można by i takiej kontroli dokonać.

    Jak sobie wyobrażasz czujniki gazu instalowane na stałe, w każdym miejscu,
    które może okazać się kiedyś nieszczelne? Ile ich musiałoby być w każdym
    gospodarstwie domowym?
    Do tego wszystkie podłączone np. do sieci GSM (takie liczniki elektryczne
    montuje Tauron jako najbardziej opłacalne - łączność z centralą co
    kwadrans na koszt abonenta)?
    I to miałoby być tańsze, niż pomiar szczelności raz do roku?

    Ja rozumiem fascynację możliwościami nowoczesnej technologii, ale też nie
    przesadzajmy!
    Zwłaszcza, że te możliwości coraz częściej są rozpatrywane pod kątem
    naruszania prywatności obywatela!

    --
    Trefniś