    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ile urlopu?
    Date: Sun, 14 Apr 2002 07:52:23 +0200

    > Oczywiscie powinno byc:
    > Nie mam pojecia, skad moj przedmowca wzial 13 dni (...)

    Być może twój przedmówca szerzej widział pojęcie urlopu stąd te 13 dni...
    Należy pamiętać, iż wymiar urlopu określony w kodeksie pracy jest wymiarem
    podstawowym.Układy zbiorowe pracy mogą określić wyższy wymiar urlopu dla
    określonych kategorii zawodowych, branży bądź
    stanowisk...np.nauczyciele,sędziowi ,młodociani ...itp.
    on prawo do urlopu wypoczynkowego wymiarze 20 dni roboczych,jeżeli prawo do
    urlopu uzyskał przed ukończeniem 18 lat. Tak więc dla młodocianych takie
    przepisy przewidują inny wymiar urlopu tzn. osób ,które ukończyły 15 rok
    życia.. a nie przekroczyły 18.
    Takim pracownikom przysługuje urlop w wymiarze :
    -12 dni roboczych - po upływie 6 miesięcy od rozpoczęcia pierwszej pracy ,
    - 26 dni roboczych - po upływie roku pracy / stąd mogłobyć te niewiadome 13
    /

    Tak więc w roku kalendarzowym ,w którym młodociany pracownik ukończył 18
    lat. ma on prawo do urlopu wypoczynkowego w wymiarze 20 dni roboczych,jeżeli
    prawo do urlopu uzyskał przed ukończeniem 18 lat ...
    Sandra