    From: Kira <c...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ile dla ZUS?
    Date: Mon, 14 Mar 2005 18:32:25 +0100

    Re to: Kazimierz [Mon, 14 Mar 2005 09:49:10 +0100]:

    > Ostatnio usłyszałem taką informację, ze ZUS-owi należałoby się
    > w takim przypadku więcej niż ja mógłbym zarobić. Czy to możliwe,
    > czy rzeczywiście żyjemy w kraju gdzie paranoja jest wyznacznikiem
    > prawa? A może ja jestem przewrażliwiony?

    No wiec pytanie zasadnicze brzmi: co to za praca?

    Jesli umowa o prace, to pracodawca sam sobie poodprowadza
    ZUSy i dostaniesz tyle ile zostanie ;) Minimalna stawka to
    w tej chwili bodajze 849zl brutto (circa 600zl do reki)
    przy pelnym etacie. Przy czesciach etatu odpowiednio mniej.

    Jesli umowa-zlecenie, tez zalatwi zleceniodawca, i tez to
    sobie ujmie odpowiednio przy wyliczaniu. Z tym, ze tutaj
    nie ma minimalnej stawki juz.

    Kompletnie natomiast nie oplaca Ci sie rzeczywiscie jezeli
    przyszly "pracodawca" chce zebys zakladal wlasna dzialalnosc
    gospodarcza. Bo wtedy faktycznie, moze Ci nawet na ten ZUS
    nie starczyc...

    Aha: tak, zyjemy w AbsurLandzie. Nie miej watpliwosci.

    Kira