  • Data: 2011-08-25 20:45:29
    Temat: Re: Ignorantia iuris nocet
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (25.08.2011 19:06), m4rkiz wrote:

    > alez jak najbardziej, powinno sie do tego stosowac, ze skromnym
    > zaznaczeniem ze calosc przepisow powinna byc zawsze latwo dostepna
    > w ujednoliconej wersji, dowolny przepis wchodzilby w zycie nie
    > wczesniej niz po XX miesiacach, *calosc* przepisow nie powinna
    > zajmowac wiecej niz XX stron

    Super. I jeszcze żeby skąpo odziane hostessy czytały miękkim głosem te
    przepisy każdemu chętnemu.

    Tak to mogło być (może z wyjątkiem hostess) w czasach Hammuriabiego :).

    > do tego 'odrobaczone' i zasilone na wzor tych w bardziej
    > cywilizowanych krajach sady w ktorych sedzia ma nie mniej niz
    > 40 lat i minimum po 6 lat doswiadczenia jako adwokat i prokurator

    Wydaje mi się, że nasze prawo jest całkiem nieźle odrobaczone przez
    rozbiory. Jestem przekonany, że państwa które mają dłuższą nieprzerwaną
    historię i mają w obrocie prawnym jeszcze jakieś akty prawne sprzed
    kilkuset lat, mają znacznie bardziej skomplikowane prawo niż my.

    A ci z common law to już w ogóle ...

    > pare zmian co do finansowania i tworzenia partii, zniesienie immunitetu
    > poselskiego,

    Czyli byle komendant policji mógłby wpłynąć na przebieg głosowania,
    zatrzymując odpowiednich posłów.

    p. m.