  • Data: 2021-02-06 13:35:40
    Temat: Re: I kolejny...
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-02-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Założenie, że prawo zawsze nie jest wadliwe jest karkołomne. W obecnej
    > sytuacji jest też po prostu głupie:P

    Bez tego założenia prowadzenie takiej dyskusji jest głupie do kwadratu.

    > Pewnie po to, żeby zakwestionować prawdziwość twojego twierdzenia - "Nie
    > jest przestępstwem kara usankcjonowana prawnie."

    No bo nie jest. Czy coś jest przestępstwem czy nie decyduje przepis.
    Przestępstwo to nic innego niż pewien czyn zabroniony (przepisami). Tak
    sobie ustawodawca wymyślił. Jak wymyśli, że pierdnięcie będzie
    przestępstwem, to będzie.

    Nb. zawsze mnie ciekawiła hipotetyczna możliwość istnienia kraju, o
    prawie opartym na systemie etycznym pozwalającym np. na bezwarunkowe
    zabijanie. Przyjmując, że kraj ten nie byłby związany żadnymi umowami
    międzynarodowymi, co wtedy?

    > Żeby było na czasie - wpada sanepid na kontrolę z wypisaną decyzją o
    > karze. I co nałożenie takiej kary jest przestępstwem czy nie? :P

    Na tyle w obecnym burdelu kowidowym nie siedzę, żebym był to w stanie
    przeanalizować, ale jeśi sanepid miał dobry powód, aby uważać, że
    nakłada karę zgodnie z prawem, to pewnie nie jest - np. art. 1 p. 3 kk?

    --
    Marcin