    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Hurtownia wina i "duża sprzedaż"
    Date: Wed, 28 Sep 2011 10:25:15 +0200

    W dniu 2011-09-28 09:37, mvoicem pisze:

    > Zapomniałem się dopytać: w czym problem w powyższym?
    >
    > Gdyby chciał na przykład sprzedać w nieistniejącej stawce VAT, wystawić
    > fakturę niezgodną z przepisami czy inne takie - to rozumiem że jest to
    > twój problem.
    >
    > Ale przecież niesprzedanie przez sklep towaru klientowi nie wprowadza
    > żadnych problemów informatycznych. Mylę się?
    >
    > Chyba że klient (twój klient) chce wprowadzić jakąś informatyczną
    > blokadę na "dużą sprzedaż detaliczną". Czy może o to chodzi?
    >
    > p. m.

    OK. Już się rozumiemy :)

    Klient ma problem - dzwoni do mnie, pytając jak wystawić paragon na
    przelew. Objaśniam i dopytuję - wychodzi temat jak wcześniej opisany.

    Ale fakturzystka "boi się" wystawić paragon na przelew i przekształcić
    go na fakturę, ba "zawsze" miała tylko po 20 butelek, i nie wie, co z
    kasą (ja jej tłukę, że płatność będzie wisieć w banku, a nie kasie),
    fakturzystka nadal "boi się" czegoś ;)
    Wreszcie wpada na genialny pomysł: woła szefową. Okazuje się, że ona boi
    się jeszcze bardziej - boi się Urzędu Skarbowego, Urzędu Celnego,
    zagranicznych właścicieli firmy i chyba jeszcze czarnego kota i
    rozstawionej drabiny ;)
    Dzwoni do biura księgowego - głównej księgowej nie ma, inne księgowe
    zeznają niespójnie.
    Dzwoni szefowa do mnie - ja pytam w kilku miejscach, otrzymuję odpowiedź
    "sprzedawać bez problemu".
    Ale szefowa dzwoni też gdzieś do Urzędu Celnego do jakiegoś działu
    akcyz, gdzie otrzymuje odpowiedź, że to "za dużo".
    Tak się zaczęło.

    Staram się być kompetentny i pomagać swoim klientom, podając w miarę
    możliwości dokładne przepisy. Program oczywiście jest bardzo elastyczny,
    wiele zależy od jego konfiguracji i wdrożenia. Mogę go też oskryptować,
    wprowadzając różne warunki (CDN-Optima na MS-SQL). Ale nie o to chodzi.

    Ponadto handlowiec, który nagrał sprawę, jest moim przyjacielem, zaś do
    firmy, która chce kupić alkohol wszedł "po znajomości" - gdyż "z marszu"
    nie da się "łapnąć" tak wielkiego klienta.

    Tak więc sprawa ma kilka wymiarów, ja zaś szukam wyłącznie podstawy
    prawnej. Nie bawię się w osobiste wycieczki, gdyż wydaje mi się to
    nieprofesjonalne.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.