  • Data: 2008-07-26 12:12:31
    Temat: Re: Hipoteka a tajemnica bankowa.
    Od: uosiu <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik witek67 napisał:
    > i masz racje :
    > Wierzyciel, który przed zajęciem nieruchomości uzyskał na niej hipotekę
    > kaucyjną, stwierdzoną w opisie i oszacowaniu, ale w chwili podziału nie
    > legitymuje się tytułem wykonawczym, uczestniczy w podziale sumy uzyskanej w
    > egzekucji z tej nieruchomości bez potrzeby zgłoszenia się i udowodnienia
    > wierzytelności zabezpieczonej tą hipoteką. Przypadającą mu należność
    > pozostawia się na rachunku depozytowym sądu, wskazując przyczyny
    > uzasadniające wstrzymanie wypłaty.
    >
    > Uchwała SN z 30.1.2008 r., III CZP 134/07
> [...]

    Z tego wszystkiego co tu piszecie wynika, że w momencie kiedy zakupimy
    na licytacji mieszkanie, to do spłacenia dla banku pozostaje jedynie to
    co jest wpisane w hipotekę, ewentualne odsetki to problem banku a nie
    wspólnoty.
    Dobrze rozumiem? Jeżeli tak dlaczego nie doszli do tego nasi
    dotychczasowi prawnicy?:(