  • Data: 2004-04-05 20:02:31
    Temat: Re: Hipermarkety a plecaki (ponownie)
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z tą bezprawnością jest różnie. Jak pisałem, to dość płynna sprawa.
    > Detektyw sklepowy zezna, że zachowywałeś się podejrzanie i w zasadzie tego
    > ujemnie nie da się zweryfikować. Oczywiście po przyjeździe policji
    > policjant dokona kontroli osobistej i po stwierdzeniu, że nic nie ukradłeś
    > i wylegitymowaniu Cię zostaniesz zwolniony. Tyle, że chwilę czasu upłynie.

    Cóż - pewność siebie to podstawa - dziś kolejny raz na
    " proszę zosgtawić plecak w przechowalni"
    powiedziałem:
    "nie" i poszedłem dalej.
    Przy kasie stał za mną ochroniaż i usiłował zajrzeć do plecaka, a ja się
    zabawiłem i mu to uniemożliwiłem :-) Ale nie próbowali mnie zatrzymać.
    Pewnie jakbym kupił tylko gumy do żucia za 1.5 a nie robił zakupy za
    58.90 to by inaczej podeszli do sprawy :-)
    Ale nie walczę o swoje prawa dla samej walki, tylko dla wygody, plecak
    mi jest po prostu przydatny i nic ponadto.
    Zasłoniłem tylko dla sportu :-)

    > By ochroniarze ponieśli jakąś odpowiedzialność za takie wezwanie, to
    > należało by udowodnić, że Twoje zachowanie było nie budzące podejrzeń. Ale
    > jak tego dokonać? No chyba, ze ktoś za Tobą będzie chodził i Cię ukrytą
    > kamerą filmował, a później to jako dowód w sądzie zostanie przedstawione.
    > Inny sposób udowodnienia fałszywych zeznań detektywów nie widzę.

    W sumie racja. Ale czy "podejrzane zachowanie" klienta jest
    wystarczającym powodem zatrzymania?
    Zakładam, że nikt się nie posunie do jawnego kłamstwa, że widział jak
    kradnę.

    chester

    --
    "Kobieta wierzy, że 2 i 2 zmieni się w 5, jeśli będzie długo płakać i
    zrobi awanturę." (George Eliot)