eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja w supermarketachRe: Gwarancja w supermarketach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
    ed.tpinternet.pl!nemesis.news.tpi.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-m
    ail
    From: icek <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja w supermarketach
    Date: Tue, 27 Dec 2005 09:27:16 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 31
    Message-ID: <doqtut$3lm$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <doqrj2$3cs$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: host5.backiel.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1135672093 3766 213.77.61.44 (27 Dec 2005 08:28:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 27 Dec 2005 08:28:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <doqrj2$3cs$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:352805
    [ ukryj nagłówki ]

    Matello napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Naszła mnie pewna wątpliwość, którą chciałbym sobie wyjaśnić.
    > Mianowicie, ostatnio znajomy kupował w pewnym warszawskim supermarkecie
    > odtwarzacz dvd. Po zakupie w kasie, udał się do BOK-u celem "podbicia" karty
    > gwarancyjnej. Tam pracownik wytłumaczył mu, że może tej karty nie podbijać
    > teraz i ma wtedy prawo do wymiany sprzetu w ciagu 5 dni jesli wykryje jakies
    > usterki. Jezeli jednak zdecyduje sie na podsteplowanie gwarancji juz dzis to
    > straci to prawo. Jasne wiec, ze znajomy nie podbil od razu gwarancji.
    > I tu jest wlasnie moje pytanie : czy sklep moze ustalic sobie "takie zasady"
    > ? Czy prawo do wymiany w ciagu kilku dni od zakupu nie obowiazuje zawsze, a
    > nie tylko w jakichs specjalnych okreslonych przez sklep okolicznosciach?
    > Pytam dlatego, ze akurat ten znajomy mieszka kilkadziesiat kilometrow od
    > Wawy, w jego sprzecie nie bylo usterek i musial bez sensu jechac po kilku
    > dniach drugi raz do marketu zeby podstemplowac ta gwarancje. Gdyby zrobil to
    > od razu oszczedzilby czas i pieniadze na drugi dojazd...
    >
    > Pozdro,
    nigdzie nie jest napisane ze sklep tak musi zrobic (tzn. dac taki
    termin) wyjątek stanowią zakupy nie w siedzibie firmy, wówczas ustawowo
    ma 10dni na zwrot towaru
    ale z tego co mi wiadomo, sklepy praktykuja taki numer:
    jesli kupisz, masz n dni na zwrot towaru i nawet 1 rok na podbicie
    gwarancji (ja tak mam przykładowo w MM, towar zakupiłem 10m-cy temu i
    dopiero po tym czasie podbiłem gwarancje..


    --
    pozdros
    icek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1