  • Data: 2005-12-27 07:47:46
    Temat: Gwarancja w supermarketach
    Od: "Matello" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Naszła mnie pewna wątpliwość, którą chciałbym sobie wyjaśnić.
    Mianowicie, ostatnio znajomy kupował w pewnym warszawskim supermarkecie
    odtwarzacz dvd. Po zakupie w kasie, udał się do BOK-u celem "podbicia" karty
    gwarancyjnej. Tam pracownik wytłumaczył mu, że może tej karty nie podbijać
    teraz i ma wtedy prawo do wymiany sprzetu w ciagu 5 dni jesli wykryje jakies
    usterki. Jezeli jednak zdecyduje sie na podsteplowanie gwarancji juz dzis to
    straci to prawo. Jasne wiec, ze znajomy nie podbil od razu gwarancji.
    I tu jest wlasnie moje pytanie : czy sklep moze ustalic sobie "takie zasady"
    ? Czy prawo do wymiany w ciagu kilku dni od zakupu nie obowiazuje zawsze, a
    nie tylko w jakichs specjalnych okreslonych przez sklep okolicznosciach?
    Pytam dlatego, ze akurat ten znajomy mieszka kilkadziesiat kilometrow od
    Wawy, w jego sprzecie nie bylo usterek i musial bez sensu jechac po kilku
    dniach drugi raz do marketu zeby podstemplowac ta gwarancje. Gdyby zrobil to
    od razu oszczedzilby czas i pieniadze na drugi dojazd...

    Pozdro,
    --
    MaT