    From: el-ec-tr <e...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwałt 4 lata temu.
    Date: Wed, 05 Sep 2007 10:51:08 +0200

    Krzysiek pisze:

    > aby sprawa w prokuraturze ruszyła, twoja dziewczyna musi złożyć
    > zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa i wniosek o ściganie sprawcy - bez
    > tego nikt nie ruszy palcem; przedstawi jak to było, kto mógł to widzieć i
    > prokurator zdecyduje co robić dalej; zapewnie zostaną wszczęte czynności
    > sprawdzające celem zweryfikowania zawiadomienia o przestępstwie złożonego
    > przez twoją dziewczynę; zostaną przesłuchani świadkowie, zostanie
    > przesluchany ten, którego oskarża o gwałt; w zalezności od dowodów, czy są
    > wiarygodne no i czy właściwie można temu gościowi postawić zarzut zgwałcenia
> [...]

    po pierwsze tnij cytaty.

    po drugie:
    zastanawiający jest fakt jak wiele kobiet zostaje w tym młodym wieku
    zgwałconych/molestowanych, jak wiele do tego się nie przyznaje z racji
    młodego wieku i skutku psychicznego/gróźb sprawcy i jak obojętne na te
    specyficzne właściwości zdarzenia jest polskie prawo.

    przecież wiadomo,że zastraszone dziecko nie pójdzie na policję, nie
    zrobi sobie obdukcji itd... właściwie to żadne dziecko nie zna swoich
    praw. jest zdane samo na siebie. zazwyczaj się zamyka w sobie i
    zazwyczaj nic nie wychodzi na jaw.

    widzę tu dużą lukę prawną wykorzystywaną przez tych najgorszych
    przestępców, a wystarczyłoby chociażby obowiązkowe badanie wariografem w
    przypadku takich zdarzeń i potraktowanie tego jako poważnego dowodu.

    problem jest poważny,a jednak totalnie ignorowany przez polskie prawo.
    po takich zdarzeniach zazwyczaj kobieta ma skazę na całe życie, rodzą
    się w niej pewne patologie. uwierzcie mi - wiem o czym mówię.