    From: "hubi" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Groźba karalna
    Date: Mon, 17 Sep 2007 13:43:22 +0200

    Witam,

    > Możesz, jak masz dowody. Sprawa o groźbe nie wiele Ci pomoże jeśli chodzi
    > o dług, conajwyżej zabezpieczy przed faktycznym spełnieniem groźby,
    > może...

    Tak jak mówisz. Prawdopodobnie chlapnęła tak żebym sie odczepił. A co jeśli
    nie ? Zgłoszenie unaoczni im, że to nie zabawa. Alw najpierw postaram sie
    zadzwonić jeszcze raz i zapropoować ugodę a dodatkowo powiedziec kobietce,
    ze to sie robi dla niej niebezpieczne. Groźby karalne - do 2 lat, a
    podżeganie (w przypadku spełnienia groźby) to zagrożenie karą takie jakby
    sama dokonała czynu karanego. Ona nie jest mężatką, dorabia po jakiś
    sklepach mieszka u rodzicow. Moge dać jej do zrozumienia, ze jak dostanie
    wyrok to co sie stanie z dzieckiem? Może zacznie myśleć w innych
    kategoriach. Rozwiązaniem jest jeszcze zadzwonienie jak beda jej rodzice i
    porozmawianie z nimi. Może myślą innymi kategoriami

    > Zastanów się co Ci realnie grozi, czy warte to jest tysiąca i kopania się
    > w sprawie gróźb dodadkowo.

    Właśnie. Tu juz nie chodzi tak o te pieniądze, ale o ta groźbę.

    > Jeśli chodzi o dług to czy są szanse jego ściągnięcia, tzn. jakie są
    > możliwości dłużnika.

    Szanse są, tylko termin długi pewnie. Ale proponowałem jej już dawno
    spłacenie na raty i olała mnie.

    > Ale nie odpuszczaj za łatwo, bo chamstwo nie może się rozwijać.

    Człowiek uczy się na błędach. Zwiekszyłem poprostu kwotę kaucji do takiej
    wysokości, aby zabezpieczała mnie przez okres wypowiedzenia umowy.

    Proszę użytkowników grupy o Wasze przemyślenia.

    pozdrawiam
    hubert