eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGranice prawa do świadczeniia nieprawdy przed polskim sądem › Re: Granice prawa do świadczeniia nieprawdy przed polskim sądem
  • Data: 2005-09-16 21:06:49
    Temat: Re: Granice prawa do świadczeniia nieprawdy przed polskim sądem
    Od: AlekS <aloiz@bez_tego.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Johnson napisał:

    > Tak, pośrednio można to wyinterpretować choćby z art. 188.4 kpk i art.
    > 233.2 kk.

    Czy aby napewno?
    Art.233.2 kk. nie mówi ile razy ma być świadek uprzedzany o
    odpowiedzialności na rozprawie, można więc przypuszczać, że raz
    wystarczy w toku postępowania, aby uznać go za pouczonego.

    Dziś jednak usłyszałem, że nie art.188.4 kpk był powodem uniewinnienia,
    lecz swoista interpretacja art. 233.2 kk. W rzeczonej sprawie sędzia
    przypominała świadkowi o tym, że złożył przysięgę, nie uprzedzając go
    już o odpowiedzialności.

    pozdrawiam
    AlekS