    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <56792fef$0$22831$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    Subject: Re: Genialne
    Date: Wed, 23 Dec 2015 11:39:06 +0100

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Tue, 22 Dec 2015 12:11:46 +0100, cef <c...@i...pl> wrote:

    >Uważasz, że ustawodawca wprowadzając bezterminowość w kategori B
    >popełnił błąd? Skoro ustawodawca uznał, że miliony kierowców z 30

    Ustawodawcy czasami wpada jednak do glowy, ze moze by tak skasowac te
    bezterminowosc.
    Na szczescie przypomina sobie na czas dlaczego jest ustawodawca ...

    >letnim stażem bezterminowego B nie są "niebezpieczni" to nie ma
    >powodów aby od jakiegoś hipotetycznego "zawodowo" kierowcy
    >zatrudnionego do wożenia prezesa wymagać coś więcej niż to co
    >przewidują uprawnienia kategorii B.

    Co nie znaczy, ze nie wprowadzil takiego obowiazku dla osob ktore
    jezdza duzo, bo zawodowo, byc moze samochodami z gornych granic kat B.
    No i jeszcze mamy sliski temat przyczepy i mozliwosci przekroczenia
    3.5t w zyciu prywatnym i zawodowym.

    http://www.psychotestykierowcow.pl/badania-psychotec
    hniczne-kierowcow-kat-b
    Aczkolwiek podstawy prawnej nie podaje.
    Ciekawe sa niektore komentarze ..

    Jest i podstawa
    0937
    Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 8 lipca 2014 r. w sprawie badań
    psychologicznych osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania
    pojazdami, kierowców oraz osób wykonujących pracę na stanowisku
    kierowcy

    Tylko czytam, czytam, i wychodzi mi ze w ramach kat B (i A) dotyczy to
    tylko kierowcow pojazdow uprzywilejowanych, lub przewozacych wartosci
    pieniezne.
    Hm - inne przepisy czy z powodu modnych swego czasu "bankowozow" ...
    choc i tu sie otwiera kolejna luka prawna ...

    Reszta pozostaje w niepewnosci ... bo sie zaczynaja ustawy zapetlac.
    Art. 39a. 1. Przedsiębiorca lub inny podmiot wykonujący przewóz
    drogowy może zatrudnić kierowcę, jeżeli osoba ta: [...]

    3) nie ma przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na
    stanowisku kierowcy;

    4) nie ma przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na
    stanowisku kierowcy;

    5) uzyskała kwalifikację wstępną lub kwalifikację wstępną
    przyśpieszoną, zwane dalej ,,kwalifikacją";

    6) ukończyła szkolenie okresowe [...]

    3. Wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 5 i 6, nie stosuje się do
    kierowcy pojazdu:

    1) do kierowania którego wymagane jest prawo jazdy kategorii A1, A,
    B1, B lub B+E;

    Art. 3. 1. Przepisów ustawy nie stosuje się do przewozu drogowego
    wykonywanego pojazdami samochodowymi lub zespołami pojazdów:

    1) przeznaczonymi konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób
    łącznie z kierowcą - w niezarobkowym przewozie drogowym osób;

    2) o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony w
    transporcie drogowym rzeczy oraz niezarobkowym przewozie drogowym
    rzeczy;

    J.