  • Data: 2019-06-24 12:54:41
    Temat: Re: Gdzie zgłaszać przestępstwa komputerowe?
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *cef* napisał(-a):

    > Czasem to przychodzą nawet maile z podanym prawidłowym hasłem.
    > Nie wiem jak to robią jakoś automatycznie wpisuje przy
    > wejściu do skrzynki? Równolegle na telefonie odbieram
    > i też takie hasło jak w kompie.

    Ja właśnie tak miałem na Onecie. Ale najpierw dostałem podobnego w
    treści maila z tą różnicą że po angielsku. Zlałem go. Ale za miesiąc
    dostałem kolejnego, że "miesiąc temu byłem "proszony" o wpałtę jakiejś
    kwoty w bitcoinach i nie wpałciłem. Było też podane w jego treści i w
    temacie prawidłowe hasło do mojej poczty na Onecie. Krótko po odebraniu
    tego drugiego maila hasło zostało zmienione i straciłem dostęp. Później
    musiałem się trochę pobujać z Onetem zanim odzyskałem dostęp. Odzyskałem
    je dzięki
    https://pomoc.poczta.onet.pl/baza-wiedzy/formularz-w
    ymuszenia-zmiany-hasla/
    Jednocześnie w trakcie rozmowy polecono mi zgłosić sprawę na policję.
    Wiedziałem jak próba takiego zgłoszenia się skończy, ale zaryzykowałem.
    Byłem, wyłuszczyłem sprawę. No i oczywiście roztoczono przede mną wizję
    zatrzymania komputera do ekspertyz na długie miesiące jeśli się uprę i
    będę chciał nadać sprawie oficjalny bieg. Dałem sobie spokój. Jeszcze
    tego samego dnia odzyskałem dostęp do poczty. I powiem Wam, że warto
    pouzupełniać wszelkie dane. To znacznie ułatwia procedurę, nawet do tego
    stopnia, że nie trzeba nigdzie wydzwaniać. Na poczcie Onetu jeśli się na
    nią wejdzie przez interfejs web można podejrzeć po trzy ostartnie udane
    i nieudane logowania. Te ostatnie mam notorycznie. I myślę sobie, że to
    musi być jakiś bot, bo nie można być aż takim cymbałem żeby od tygodni
    po kilkanasie razy na dobę bezskutecznie podejmować próby. A botowi to
    wszystko jedno, a może trafi. Ma jedynie 93^32 kombinacji do
    sprawdzenia. Ma nad czym pracować ;) Co jakiś czas dostaję te maile, i
    na Onet i na inne, komercyjne konto, ale już po polsku. Nie zawracam
    sobie nimi głowy. Obserwuję tylko jak przybywa wpłat. Ostatni taki, z
    piątku 21 czerwca, już pojawiają się wpłaty co można podejrzeć tutaj
    https://bitref.com/15jzkibyFxrB5pYzG7rCkbgSocMyZe52a
    L Inne wyłudzenia
    jakie obserwowałem skończyły się uzbieraniem nawet ~1,5BTC co jest już
    kwotą przyjemną jeśli wziąć pod uwage że uzbieranie tego zajęło ledwie 5
    dni, pobudzając chore wyobraźnie i skutkując plagą podobnych śmieci.
    BTW, zastanawiam się, czy wpłacajacy są przestraszeni włamem, czy też
    mają coś na sumieniu, co jest sugerowane w mailach :D

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675