  • Data: 2010-06-21 20:02:44
    Temat: Re: Gdzie załatwić NIP ???
    Od: Liliana Cichocka <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek pisze:

    > Pod US podpada się zawsze w miejscu faktycznego zamieszkania.
    > Niezależnie od meldunku itp, itd.
    > Możesz nawet "na czarno" mieszkać. US to nie obchodzi. U nich tylko
    > deklarujesz dane i ich zmiany.

    (....)itd... :)
    Bardzo, bardzo dziekuję, za wyjatkowo wyczerpująca odpowiedź.

    > p.s.
    > czy twój syn jest jakoś upośledzony, czy ty jesteś nadopiekuńcza, że
    > wszystko za dorosłego byka załatwiasz?

    wiesz co, dzis o tym myslałam... :-)) Bardzo trafne spostrzezenie...
    zastanawiałam sie, czy to taki głupi wiek, kiedy sie jest najmadrzejszym
    i wszystko wie najlepiej i załatwiając różne sprawy (czesto bezsensowne
    i wydawałoby sie proste) napotyka różne trudności, to wini swoja stara,
    jako uosobienie naszego trochę chorego systemu za wszystkie urzedowe
    przeszkody utrudniające mu zycie...
    Z drugiej strony uwazam (moze się myle), ale jego spotkało statystycznie
    o wiele więcej urzędowych problemów niż przecietnego młodego
    kowalskiego... Np. nigdy nie dostał ksiazeczki wojskowej.. Nie dostał
    wezwania na komisje poborowa (jak wszyscy koledzy z jego rocznika), a w
    momencie, kiedy sam sie tym zainteresował i stawił powiedziano, ze
    termin minał działania komisji i odsyłaja bez przerwy z Pucka do
    Wejherowa po ksiazeczke, a teraz maja następny punkt do odsyłania -
    Grudziadz! :D Do tego bład w akcie urodzenia, też pewnie czytałeś, a nie
    pisałam juz, ze nowy dowód (już po wyslaniu bezbłednego aktu urodzenia)
    też otrzymał z błedem i znowu trzeba to odkręcac... O wielu innych
    urzędowych bzdetach z którymi ma problemy tylko on, a nie przeciętny
    kowalski nie chce mi sie już pisac... :-)
    Wyglada normalnie :), oceniany przez otoczenia bardzo wysoko :), kumaty,
    oczytany...ale chyba odrealniony... :) Może "urzędowo opózniony" i
    dlatego zycie go doswiadcza, zeby szybciej doprowadzić do pionu? :)

    Jeszcze raz dzięki za wyjątkowo wyczerpującą odpowiedź, dam mu to do
    przeczytania... do końca :)

    Pozdr.Lila