  • Data: 2004-11-09 15:19:21
    Temat: Re: Gdzie wolno a gdzie nie wolno fotografować
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:BFYjd.62865$z77.12033@news.chello.at...

    > Ciekawe jak to jest za granicą ?

    Podejrzewam, że musi to wynikać z ustaw. Na wschód od nas, to w większości
    krajów jeszcze nadal jest fobia walki z imperializmem. Jak wjeżdżałem 20 lat
    temu do ZSRR, to o mało nie zostałem tam aresztowany za posiadanie w
    samochodzie lornetki. Pograniczcnicy domagali się wyjaśnień po co mi to. A
    to była zwykła polówka 8 x 36 mm. Tak więc być może faktycznie mają jakieś
    zakazy. Ale też muszą być w ustawach. Z mojej wiedzy wynika, ze to jednak
    obecnie standard w unormowaniach prawnych na całym świecie. Mogą być
    indywidualne rozbieżności w zakresie tych zakazów, ale nie można ich
    ustanawiać tak sobie.

    Inaczej jest chyba w prawie anglosaskim. Wielka Brytania i USA celują w
    uprawnieniach właściciela terenu. W niektórych stanach, to podobno nawet
    możliwe jest użycie broni w odniesieniu do każdego obcego, który wtargnął na
    prywatny teren. Nie sprawdzałem i wiedzę opieram na plotkach. W każdym razie
    w tamtym systemie prawnym to faktycznie troszkę inaczej funkcjonuje.
    Natomiast w Europie raczej nie ma takich możliwości.