  • 1. Data: 2004-01-21 23:23:38
    Temat: Re: Gdzie....
    Od: "Pafun" <pafun@USUŃ_TOirc.pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki napisał(a) tekścik:

    > Dyć napisali na pl.soc.prawo, że było w listopadzie. Zamiast się pytać
    > tutaj trzeba było troszkę poszukać w Google'u.
    >
    > Na szczęście mnie też to zainteresowało i post wynalazłem.
    >
    > W skrócie, mogą uzyskać takie prawo, zobacz ten post z listopada 2003:
    > http://42.pl/url/LS

    O jo joj. Nie powoływał bym się na to orzeczenie, gdyż w tamtym
    orzeczeniu była zdecydowana różnica w porównaniu z tym co mamy tutaj
    przedstawione. Tam rodzice byli po rozwodzie, a tutaj widać rozwodu nie
    ma, więc niby na jakiej zasadzie dziadkowie mogliby żądać kontaktów z
    wnukiem?

    --
    Pafun

  • 2. Data: 2004-01-22 00:04:10
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Pafun wrote:

> [...]
    > przedstawione. Tam rodzice byli po rozwodzie, a tutaj widać rozwodu nie
    > ma, więc niby na jakiej zasadzie dziadkowie mogliby żądać kontaktów z

    O ile mi wiadomo to rozwód wpływa wyłącznie na stosunki pomiędzy
    małżonkami a nie pomiędzy rodzicami a dziećmi.

    SN w cytowanym przez kinka (kinkę?) orzeczeniu nie wywodzi swojego
    wyroku z faktu rozwodu pomiędzy rodzicami, ale z tego, że "rodzice,
    (...) mają obowiązek dbałości o rozwój dziecka
    w imię jego dobra. Powinni zatem dla pełnego rozwoju jego osobowości
    umożliwić dziecku kontaktowanie się z jego krewnymi (dziadkami) przy
    właściwej ich postawie i korzystnym wpływie na dziecko."
    I dalej, SN stwierdza, że w takiej sytucji Sąd wydaje zarządzenie na
    podstawie art. 109. § 1. (Jeżeli dobro dziecka jest zagrożone, sąd
    opiekuńczy wyda odpowiednie zarządzenia.)

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Fear is that little darkroom where negatives are developed. (Michael