    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gdy dorosły bije dziecko
    Date: Tue, 24 Oct 2006 23:43:07 +0200

    Użytkownik "Idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ehliag$9v8$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A wiesz coś o psychologii ? Wiesz kim są osoby, które znęcają się nad
    > słabszymi ?
    > W większości to nie są osoby, które mają odwagę przeciwstawić się
    > równorzędnemu przeciwnikowi.

    Przy założeniu, że tu chodzi o znęcanie się, a nie nadmiar dyscypliny. Ten grunt
    Monika jest bardzo grząski. Zwłąszcza, jak próbujesz się opierać na tym, jak
    widzisz, że ktoś uderza dziecko.

    > "Mamy przypuszczenia"....Czy dla Ciebie sytuacja, w której 60 kg kobieta
    > tłucze po głowie 15 kg dziecko to taka w której przypuszczasz, że dochodzi do
    > łamania prawa? Nie widzisz wówczas łamania prawa, tylko przypuszczasz, że
    > mogło do niego dojść ?

    Wiesz, tu nie chodzi o to, co ja przypuszczam. Tu chodzi o to, co na ten temat
    sądzi ustawodawca. On sądzi, że dokąd nie ma obrażeń lub nie jest to notoryczne,
    to nie ma w tym niczego złego. Ewentualne zażalenia w tym zakresie proszę
    kierować na Wiejską 2 w Warszawie. Taki okrągły budynek z flagą na maszcie.

    > Czy przypadkiem nie szukasz wytłumaczenia dla własnej obojętności? Mam
    > wrażenie, że tak tłumaczą się np. sąsiedzi maltretowanych dzieci - nie byli
    > pewni, że te siniaki to z pobicia, że te krzyki, to nie zabawa, że te wyzwiska
    > pod adresem dzieci to nie żarty itd.

    Jeszcze chwilę mnie poagitujesz i pójdę podsłuchiwać pod drzwi sąsiadów, czy
    dzieci im nie płaczą. Kłopot mam w tym, że z jednej strony dom wynajmują
    studenci i tam krzyki są przejawem głównie orgii lub nadmiaru alkoholu. A z
    drugiej strony sąsiad ma co prawda kilkoro dzieci, ale większych od niego, więc
    ewentualne błaganie o pomoc pewnie prędzej od niego by mogło pochodzić, choć
    chłop jest morowy.

    Poza tym, jeśli faktycznie słyszysz takie rzeczy, to gorąco polecam Ci udanie
    się do odpowiedniej organizacji (np. Towarzystwa Przyjaciół Dzieci) i
    poproszenie o interwencje,a nie latanie i pranie po facjacie sąsiadek z tego
    powodu.

    Nie mam niczego przeciwko zwalczaniu przejawów znęcania się nad członkami
    rodziny, ale uważam, ze należy to robić profesjonalnie i zgodnie z prawem. Stąd
    mój protest przeciwko proponowanym przez Ciebie metodom.