eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny] › Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
  • Data: 2021-09-13 13:47:39
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.09.2021 o 12:46, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Rozumiem. Więc można iść pod ambasadę Australii i zagrozić,
    > że jak mnie nie wpuszczą i nie dadzą azylu, to będę prowadzić
    > strajk głodowy. Więc muszą mnie wpuścić, bo inaczej stosują tortury.
    > Logiczne.

    Nie na temat.

    > I słusznie, że nie będziesz się upierał.

    Czyli jednak...
    prawo - l.p.
    prawa - l.m.

    np.
    źródła prawa / źródło prawa / źródła praw / źródło praw
    podstawowe prawa człowieka / podstawowe prawo człowieka
    autorskie prawa majątkowe / autorskie prawo majątkowe

    Łapiesz różnicę?

    i teraz:
    istniejącego prawa człowieka
    czy może jednak:
    istniejące prawa człowieka (l.m. wiele praw)
    albo faktycznie lepiej:
    (przestrzegać) istniejących praw człowieka

    Ale na pewno nie "istniejącego"...

    > Ale "przestrzegać"(i nie tylko) z biernikiem to już tak powszechna maniera,
    > że chyba już czas się pogodzić z takim uproszczeniem polszczyzny,
    > więc tak tylko pro forma sygnalizuję.

    Ja tylko sygnalizuję, że istnieje również l.m. i ten kontekst miałem na
    myśli co wyraźnie zaznaczyłem, do którego to kontekstu "istniejącego"
    nijak nie pasuje.

    > Wolna wola: róbta co chceta, piszta co uważata.

    Dziękuję za pozwolenie.

    Pozdrawiam
    Piotr