eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGPS - dokladnosc wystarcza, aby byl dowodem w sprawie wypadku drogowego?Re: GPS - dokladnosc wystarcza, aby byl dowodem w sprawie wypadku drogowego?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
    From: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: GPS - dokladnosc wystarcza, aby byl dowodem w sprawie wypadku drogowego?
    Date: Tue, 25 Jan 2011 12:41:37 +0100
    Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 32
    Message-ID: <ihmcti$4om$1@news.net.icm.edu.pl>
    References: <4d3d740f$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihk7f3$d8i$1@inews.gazeta.pl> <ihm57d$jpd$1@news.net.icm.edu.pl>
    <ihm8g4$l23$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: apn-87-251-232-55.static.gprs.plus.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1295955701 4886 87.251.232.55 (25 Jan 2011 11:41:41 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 25 Jan 2011 11:41:41 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <ihm8g4$l23$1@mx1.internetia.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18263
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:666772
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "olo" <o...@o...pl>

    >> Przecież widząc zagrożenie zwalnia się. W sekundę można zwolnić ... ze
    >> 30km/h.
    > Wymagana w badaniach technicznymi hamulców jest zdolność do zmniejszenia
    > przyspieszenia o conajmniej 4m/s^2 dla motocykli 5m/s^2 dla samochodów
    > osobowych i 7m/s^2 dla pozostałych. Odpowiada to zmniejszeniu prędkości o
    > ok. 14,4, 18 i 25,2 km/h. Tylko zbadana zdolność do hamowania 7m/s^2
    > dotyczy pustego pojazdu a jego załadunek i ew. przyczepa/naczepa znacznie
    > tę zdolność obniża.
    >
    >>GPS podaje zwykle dane o pozycji co sekundę, prędkość ... może też. Nie
    >>mówię o całym systemie nawigacyjnym bo to bez znaczenia, może pokazać
    >>cokolwiek, kwestia algorytmu przetwarzania danych z GPS. Nade wszystko ...
    >>te dane zwykłego GPS są podawane z bliżej nieokreśloną dokładnością,
    >>urządzenie podaje szacunkową dokładność, ale rzadko informacja ta jest
    >>gdziekolwiek przechowywana.
    > Tutaj jesteś w grubym błędzie, faktycznie ze względu na koszt transmisji w
    > sieciach komórkowych pojazd przesyła dane rzadko chociaż w niektórych
    > systemach może je wysyłać na każde żądanie centrum monitoringu. Lokalnie
    > system bywa że oprócz szczegółowej ścieżki rejestrowane są dane o
    > otwieraniu wlewu paliwa, dla wywrotek położenia kosza itp.

    No i co z tego, że monitoring floty obejmuje więcej niż pozycję ? Nic Ci to
    nie da jak pomiary z samego GPS nie są wystarczająco dokładne. A bezwględnej
    dokładności tych odczytów żaden producent nie zapewni bo z natury działania
    GPS nie da się tego zrobić. Jeśli Ty nawet nie próbujesz uwzględnić
    zgłaszanej przez GPS szacowanej dokładności to co tu mowić o kilkumetrowej
    dokładności. No i było o jakichś stacjach referencyjnych. Jak dla mnie
    ciekawostka.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1