eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGPS - dokladnosc wystarcza, aby byl dowodem w sprawie wypadku drogowego? › Re: GPS - dokladnosc wystarcza, aby byl dowodem w sprawie wypadku drogowego?
  • Data: 2011-01-25 11:41:37
    Temat: Re: GPS - dokladnosc wystarcza, aby byl dowodem w sprawie wypadku drogowego?
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "olo" <o...@o...pl>

    > Wymagana w badaniach technicznymi hamulców jest zdolność do zmniejszenia
    > przyspieszenia o conajmniej 4m/s^2 dla motocykli 5m/s^2 dla samochodów
    > osobowych i 7m/s^2 dla pozostałych. Odpowiada to zmniejszeniu prędkości o
    > ok. 14,4, 18 i 25,2 km/h. Tylko zbadana zdolność do hamowania 7m/s^2
    > dotyczy pustego pojazdu a jego załadunek i ew. przyczepa/naczepa znacznie
    > tę zdolność obniża.

    > Tutaj jesteś w grubym błędzie, faktycznie ze względu na koszt transmisji w
    > sieciach komórkowych pojazd przesyła dane rzadko chociaż w niektórych
> [...]

    No i co z tego, że monitoring floty obejmuje więcej niż pozycję ? Nic Ci to
    nie da jak pomiary z samego GPS nie są wystarczająco dokładne. A bezwględnej
    dokładności tych odczytów żaden producent nie zapewni bo z natury działania
    GPS nie da się tego zrobić. Jeśli Ty nawet nie próbujesz uwzględnić
    zgłaszanej przez GPS szacowanej dokładności to co tu mowić o kilkumetrowej
    dokładności. No i było o jakichś stacjach referencyjnych. Jak dla mnie
    ciekawostka.