  • Data: 2008-02-11 13:38:01
    Temat: Re: GIODO - pytanie do fachowców
    Od: "jubel" <j...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > http://www.giodo.gov.pl/319/id_art/1426/j/pl/

    Czytałem to kiedyś..
    ..niby to jest formalne stanowisko, więc nie bardzo jest po co je podważać,
    ale uważam że niewiele w tym sensu..

    Raz mail kwalfikuje się jako chronione dane osobowe, raz nie.. I też nie do
    końca nawet wiadomo kiedy.. Zakładając że o nazwisko w mailu chodzi, to musi
    się pojawić pełne imie i pełne nazwisko? a może wystarczy pierwsza litera
    imienia i pełne nazwisko? a może jakiś akronim?
    Poza tym, zbierając maile, nie można wykluczyć, że w zbiorze maili znajdą
    się"zastrzeżone" adresy , a nawet nie da się tego uniknąć czy sprawdzić..
    Po prostu w praktyce nie da się tego zastowoać..

    Osobiście uważam że adres identyfikuje wystarczająco jednoznacznie. Jeśli
    poznam Twój własny adres mailowy, to gdy zetknę się z nim przy jakiejś
    okazji, nie będe miał wąptliwości że mam do czynienia z tą samą osobą. A
    nawet takich Kowalskich czy Nowaków prędzej można rozpoznać (czyli
    zidentyfikować?) po mailu niż po imieniu i nazwisku.

    Ja używam kilku adresów, gdzie żaden nie zawiera ani pełnego imienia, ani
    nazwiska, a z każdego z nich możesz uzyskać moje pełne nazwisko, numer
    telefonu czy GG, miejsce pracy, konto na allegro - w 5min grzebania w
    google.. Nie wiem dlaczego adresy te miałyby być inaczej traktowane niż moje
    nazwisko, które nosi pewni jeszcze kilka osób w tym kraju..