  • 1. Data: 2008-02-09 21:46:54
    Temat: GIODO - pytanie do fachowców
    Od: "peter" <u...@g...pl>

    Mam pytanie do osoby, która zna sie na tematyce GIODO.
    Zamierzam w swoim serwisie przy rejestracji dodatkowo prosić o podanie takich
    danych jak:
    1. Numer tel. kom.
    2. Data urodzenia.
    3. Płeć &#8211; Kobieta/Mężczyzna.
    4. Miejsce zamieszkania.
    5. Województwo.
    6. Adres email.
    7. Branża.
    Czy te dane podlegają pod GIODO i są danymi osobowymi?
    Dodam, że użytkownicy w serwisie NIE podają swojego imienia i nazwiska, także
    ja sam nie wiem co to za osoba.

    pzdr.
    peter

  • 2. Data: 2008-02-09 21:49:04
    Temat: Re: GIODO - pytanie do fachowców
    Od: "peter" <u...@g...pl>

    peter <u...@g...pl> napisał(a):

    > 4. Miejsce zamieszkania = podaje sie TYLKO miasto.

    bo zapomniałem tego dopisac, a to ważne :-)

  • 3. Data: 2008-02-09 22:00:21
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    peter pisze:

    > Czy te dane podlegają pod GIODO i są danymi osobowymi?

    Odpowiedz sobie na pytanie: czy ów zbiór danych pozwala na
    ziidentyfikowanie jakiejś konkretnej osoby ????

    (Dodam - google są wielkie ;) ... + nasza klasa i inne portale
    ... he he he ...)

    6008

  • 4. Data: 2008-02-09 22:43:55
    Od: "jubel" <j...@j...pl>

    nie po fachowemu ale na oko:
    nr.telefonu na dzień dobry, e-mail na zagryzke (jest dyskusyjny, ale
    jednak) - moim zdaniem pozwalają/mogą pozwolić na zidentyfikowanie osoby,
    czyli kwalfikują twój zbiór do zgłoszenia jako zbiór danych osobowych.

  • 5. Data: 2008-02-10 15:56:44
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    jubel pisze:
> [...]
    > jednak) - moim zdaniem pozwalają/mogą pozwolić na zidentyfikowanie osoby,
    > czyli kwalfikują twój zbiór do zgłoszenia jako zbiór danych osobowych.

    nr telefonu - jak najbardziej pozwala
    e-mail - tylko w wypadku, kiedy zawiera on tresci pozwalajace
    zidentyfikowac. nickname taka trescia nie jest, imie.nazwisko@domena juz
    tak.

  • 6. Data: 2008-02-10 15:59:44
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    peter pisze:

> [...]
    > Czy te dane podlegają pod GIODO i są danymi osobowymi?
    > Dodam, że użytkownicy w serwisie NIE podają swojego imienia i nazwiska, także

    imie i nazwisko nie sa jedynymi danymi pozwalajacymi na identyfikacje osoby

    moim zdaniem zatem powyzsze dane nalezy zglosic giodo

  • 7. Data: 2008-02-10 16:19:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fol70e$pim$1@inews.gazeta.pl peter
    <u...@g...pl> pisze:

> [...]
    > Czy te dane podlegają pod GIODO i są danymi osobowymi?
    > Dodam, że użytkownicy w serwisie NIE podają swojego imienia i nazwiska,
    IMO ma tu zastosowanie art. 6 ustawy o ochronie danych osobowych, a w
    szczególności jego ust. 3. Zidentyfikowanie osoby na podstawie danych, które
    chcesz gromadzić nie nastręcza powazniejszych trudności o ile ktoś będzie
    tak nierozsądny, że poda dane prawdziwe (w szczególności datę urodzenia i
    miejsce zamieszkania, ew. także nr telefonu).
    Trzeba jednak założyć, że mogą zdarzyć się takie osoby.
    Moim zdaniem prawdopodobnie istnieje więc konieczność złoszenia bazy do
    GIODO.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-02-10 18:12:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fol74g$q1t$1@inews.gazeta.pl peter
    <u...@g...pl> pisze:

    > bo zapomniałem tego dopisac, a to ważne :-)
    Doprawdy? Coś podobnego - tylko(sic!) miasto?
    A w ogóle to serwisikowi żądającemu takiej ilości i takich danych celem
    rejestracji aż się prosi bzdury wpisywać.
    Podaj adres, ja zacznę. ;)

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-02-10 19:28:53
    Od: "jubel" <j...@j...pl>

    > e-mail - tylko w wypadku, kiedy zawiera on tresci pozwalajace
    > zidentyfikowac. nickname taka trescia nie jest, imie.nazwisko@domena juz
    > tak.

    niekoniecznie.. moim zdaniem adres typu n...@d...pl jest zwykle
    przyporządkowany jednoznacznie konkretnej osobie, czyli wtedy pozwala na jej
    identyfikację, dokładnie tak samo jak numer telefonu komórkowego.

  • 10. Data: 2008-02-10 22:30:58
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 09.02.2008, o godzinie 23.00.21, na pl.soc.prawo, "Rafał \"SP\" Gil"
    napisał(a):

    > Odpowiedz sobie na pytanie: czy ów zbiór danych pozwala na
    > ziidentyfikowanie jakiejś konkretnej osoby ????
    >
    > (Dodam - google są wielkie ;) ... + nasza klasa i inne portale
    > ... he he he ...)

    W sposób nie wymagający nadmiernego wysiłku (czy grzebanie w googlach to
    nadmierny wysiłek?).
    Czasem imię i nazwisko oraz _miejscowość_ zamieszkania wystarczy do
    identyfikacji osoby.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*