eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoFotoradary nielegalneRe: Fotoradary nielegalne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.
    onet.pl
    From: "Tomek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fotoradary nielegalne
    Date: 3 Jul 2005 15:14:00 +0200
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 36
    Message-ID: <6...@n...onet.pl>
    References: <da8ljk$j3g$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1120396440 24519 213.180.130.18 (3 Jul 2005 13:14:00
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 3 Jul 2005 13:14:00 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 195.69.80.13, 192.168.243.35
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl-PL; rv:1.7.8)
    Gecko/20050511 Firefox/1.0.4
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:310159
    [ ukryj nagłówki ]

    > Robert Tomasik napisał(a):
    > > A gdzie to czytałeś? Bo radar mierzy prędkość na podstawie pomiaru czasu
    > > odbicia sygnału od celu. nie widzę powodu, by wskazania te miały ulegać
    > > zmianie wraz z miejscem ustawienia. Wszak radary przenośne (ręczne czy
    > nawet prosty rolnik widzi roznice, sproboj sobie wyobrazic dwa przypadki
    > ekstremalne:
    > -radar stoi sobie na trojnogu na wysokosci pojazdu (powiedzmy 1m nad
    > asfaltem). Jedzie pojazd 100km/h i nastepuje pomiar prednosci. Wysylane
    > sa dwa sygnaly, jeden wraca szybciej niz drugi bo sie zbliza z
    > predkoscia X. Wskazanie? 100km/h
    > - radar jest na slupie, skierowany do asfaltu pionowo (w dol). Jedzie
    > pojazd z predkoscia 100km/h, wysylane sa dwa sygnaly, oba wracaja w tym
    > samym czasie bo pojazd znajduje sie ciagle w prawie tej samej odleglosci
    > "pod" radarem. Wskazanie? ~0km/h czyli blad ~100%
    >
    > i teraz wyobraz sobie zestaw sytuacji posrednich, gdy "kierunek" pomiaru
    > jest nachylony do kierunku poruszania sie pojazdu od 0st do tych
    > ekstremalnych 90st. Widzisz ze im wiekszy kat (i nie tylko w pionie, w
    > poziomie-zakret rowniez) tym ciekawsze odchylki od normy ?
    >
    > co prawda latwo wysnuc z tego przykladu prosty wniosek - ze im gorzej
    > zamontuja ta skrzynke, to tym bardziej zanizac bedzie pomiar predkosci.
    > Ale np zle zamontowanie moze powodowac "lapanie" wiazka obu kierunkow
    > ruchu itp, wiec pomiar moze wyjsc losowy, gdy akurat wypadnie ze dwa
    > pojazdy sie mijaja tuz przed radarem.
    >
    > --
    > | Bartlomiej Kuzniewski
    > | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
    > | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173
    Bardzo ładnie to opisałeś. Co prawda radary do mierzenia prędkośći są radarami
    Dopplerowskimi i nie ma dużego znaczenia kat. Ale przykład jak najbardziej
    trafny podałeś. Tomek

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1