  • Data: 2008-03-02 21:25:50
    Temat: Re: Fotoradar i wypadek
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 2 Mar 2008 20:04:52 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zastanówmy sie, co też rzeczona lampa błyskowa wysyła.

    Mam kilka lamp błyskowych w szufladzie, więc wiem co wysyłają. Tylko
    dlaczego nie doczytałeś tego punktu do końca, szczególnie "w sposób
    powodujący oślepienie". Żeby lampa błyskowa spowodowała oślepienie z
    odległości >5m zajmując tylko mały wycinek kątowy pola widzenia kierowcy
    (nawet jeśli kierowca się wpatruje w nią bezpośrednio co jest mało
    prawdopodobne), błyskając przez 1/500 sekundy to musiała by naprawdę mieć
    moc której niejeden fotograf by pozazdrościł.
    Więc oślepiać na pewno nie oślepia. Można się tylko zastanawiać czy
    wystraszy - w co wątpię. Z mojej (niechlubnej) praktyki jest wtedy raczej
    reakcja typu "hmm... czy przypadkiem nie zarobiłem 'sesji zdjęciowej?'".
    Strach pojawia się dopiero później gdy sobie uświadomimy ile nas to będzie
    kosztować ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry