  • Data: 2008-03-07 13:45:12
    Temat: Re: Fotoradar i wypadek
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik pisze:

    > Z powodu możliwości oślepienia, żaden znany mi fotoradar nie używa
    > flesza. jeśli coś tam błysnęło, to nie był to na pewno fotoradar.
    > Zabrania tego art. 45.1 pkt 7 PoRD.

    W Gdańsku na skrzyżowaniu ul. Grunwaldzkiej i ul. Wojska Polskiego
    zamontowany jest fotorejestrator wykroczeń. Nie rejestruje prędkości,
    lecz przejazd na czerwonym świetle.

    Ten na 100% błyska światłem białym, bo pewnego dnia zmuszony przepuścić
    karetkę musiałem ruszyć na czerwonym świetle do przodu. Maszynka zrobiła
    zdjęcie kierowcy przede mi oraz... karetce :-) Pewnie z tego powodu nie
    dotarło do mnie później żadne zdjęcie. Mimo to błysk był jak z
    "fotoaparata"...

    Inna sprawa że rejestrator był umieszczony pod takim kątem względem
    kierującego, że raczej niemożliwe byłoby oślepienie kierowcy patrzącego
    przed siebie. Równie dobrze mógłby to być błysk z pantografu
    przejeżdżającego przez skrzyżowanie tramwaju.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio