  • Data: 2007-03-04 12:31:03
    Temat: Re: Fotografowanie w marketach
    Od: kam <x#k...@w...pl#x> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Płaskowicki napisał(a):
    > Przez odmowę należy rozumieć wszelkie czynności faktyczne, które
    > uniemożliwiają dokonanie zakupu i (jeśli przyjąć zamiar bezpośredni) są
    > objęte świadomością sprawcy, że uniemożliwią dokonanie zakupu.

    nie zgadzam się, zbyt rozszerzasz pojęcie odmowy
    owszem, każde działanie, które powoduje, że wyrażona chęć zakupu nie
    może być zrealizowana
    ale nie inne
    przepis odnosi się do odmowy, a nie do uniemożliwienia dokonania zakupu

    > Jeżeli
    > sprzedawca w sklepie nie-samoobsługowym na stwierdzenie "poproszę chleb"
    > odpowie "proszę wyjść i nie robić zdjęć" to będzie to odmowa.

    właśnie, powie "poproszę chleb"
    dopóki nie ma oświadczenia kupującego (a przebywanie na terenie
    samoobsługowym i nawet włożenie do koszyka nie jest takim
    oświadczeniem), to nie ma mowy o odmowie
    Zresztą nie ma przeszkód by nakazując opuszczenie sklepu nie sprzedać
    tego, co jest w koszyku jeśli kupujący wyrazi taką wolę.

    > Z zasady do sklepu wchodzi się po to aby zrobić zakupy. Moim zdaniem
    > samo wejście do sklepu jest wyrażeniem woli zakupu. Owa wola zakupu nie
    > musi być skonkretyzowana, tzn. kupujący nie musi wejść do sklepu w celu
    > zakupu konkretnego towaru za konkretną cenę.

    Aby mogło dojść do odmowy wola zakupu musi być skonkretyzowana. Nie
    wyobrażam sobie odmowy wobec nieokreślonej rzeczy.

    > Wreszcie, w sklepie
    > samoobsługowym umowę sprzedaży zawiera się (czy rozpoczyna się
    > zawieranie) poprzez zdjęcie towaru z półki i włożenie do koszyka.

    Czy ja wiem, dopóki nie podejdziesz do kasy, to nie wyraziłeś woli zakupu.

    KG