  • Data: 2007-03-04 11:22:39
    Temat: Re: Fotografowanie w marketach
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    On 2007-03-04 10:10, kam wrote:

    > przede wszystkim wyproszenie nie jest odmową sprzedaży, nie można
    > rozciągać pojęcia odmowy

    Przez odmowę należy rozumieć wszelkie czynności faktyczne, które
    uniemożliwiają dokonanie zakupu i (jeśli przyjąć zamiar bezpośredni) są
    objęte świadomością sprawcy, że uniemożliwią dokonanie zakupu. Jeżeli
    sprzedawca w sklepie nie-samoobsługowym na stwierdzenie "poproszę chleb"
    odpowie "proszę wyjść i nie robić zdjęć" to będzie to odmowa.

    > ponadto do odmowy potrzebne jest wyrażenie woli zakupu

    Z zasady do sklepu wchodzi się po to aby zrobić zakupy. Moim zdaniem
    samo wejście do sklepu jest wyrażeniem woli zakupu. Owa wola zakupu nie
    musi być skonkretyzowana, tzn. kupujący nie musi wejść do sklepu w celu
    zakupu konkretnego towaru za konkretną cenę. Wreszcie, w sklepie
    samoobsługowym umowę sprzedaży zawiera się (czy rozpoczyna się
    zawieranie) poprzez zdjęcie towaru z półki i włożenie do koszyka.

    > zresztą mam wątpliwości czy z samej istoty odmowy nie wynika, że można
    > dopuścić się jej jedynie w zamiarze bezpośrednim.

    Poczytałem, pomyślałem i sądzę, że masz tu rację.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the