  • Data: 2007-03-04 09:10:33
    Temat: Re: Fotografowanie w marketach
    Od: kam <x#k...@w...pl#x> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Płaskowicki napisał(a):
    > Żądanie opuszczenia terenu przedsiębiorstwa handlu detalicznego, jest
    > (przynajmniej w zamiarze ewentualnym) odmową sprzedaży towaru
    > przeznaczonego do sprzedaży. Sprzedawca bowiem uniemożliwia dokonania
    > czynności faktycznych związanych z zawarciem umowy (włożenia przedmiotu
    > do koszyka i zapłacenia ceny w kasie).

    przede wszystkim wyproszenie nie jest odmową sprzedaży, nie można
    rozciągać pojęcia odmowy
    ponadto do odmowy potrzebne jest wyrażenie woli zakupu
    zresztą mam wątpliwości czy z samej istoty odmowy nie wynika, że można
    dopuścić się jej jedynie w zamiarze bezpośrednim

    > W sytuacji więc, kiedy pracownik sklepu wyprasza kupującego bez
    > przyczyny (albo z nie uzasadnionej przyczyny) to pracownik sklepu
    > popełnia wykroczenie z art. 135 kw.

    jw

    > Jednocześnie, jeśli mimo to kupujący nie posłucha pracownika sklepu, to
    > popełni przestępstwo z art. 193 kk.
    > Wydaje się, że taka sytuacja jest sprzeczna z założeniem o istnieniu
    > racjonalnego ustawodawcy. Zauważmy, że opisanym przeze mnie stanie
    > faktycznym, sprzedawca ma prawo do obrony koniecznej -- bezprawny zamach
    > na dobro chronione art. 193 kk,

    czy zaniechanie jest zamachem?

    > Aby zatem określić czy można wyprosić fotografującego w markecie ustalić
    > najpierw należy, czy wyproszenie będzie _uzasadnione_ w świetle treści
    > art. 135 kw.

    a poza tym poza supermarketami mamy jeszcze innego rodzaju centra
    handlowe, gdzie problem fotografowania może pojawić się poza sklepem

    KG