  • Data: 2007-03-01 06:30:52
    Temat: Re: Fotografowanie w marketach
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski napisał(a):

    > A gdzie w pstrykaniu zdjęć naruszenie posiadania?

    A czym jest posiadanie?
    Posiadanie to "władnie" rzeczą.
    A co to jest "władanie" rzeczą?
    To faktyczne wykonywanie w stosunku do rzeczy uprawnień właściciela
    [przy posiadaniu samoistnym](art. 140 kc).
    A jakie jest jedno z uprawnień właścicielskich?
    Ma prawo "z wyłączeniem innych osób, korzystać z rzeczy zgodnie ze
    społeczno-gospodarczym przeznaczeniem swego prawa"
    Czy korzystanie z rzeczy może obejmować zakazanie komuś innemu ("... "z
    wyłączeniem innych osób ...") fotografowania jej?
    Może.
    Reasumując, kto chcę "korzystać z rzeczy" (fotografować ją) wbrew woli
    posiadacza narusza posiadanie :).

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com