  • Data: 2003-08-19 21:15:37
    Temat: Re: Fotografowanie sklepu czy mogę ?
    Od: "tygrys01" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "a4" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy fakt, że dany obiekt jest obiektem publicznym (tzn. nie przeznaczonym
    > wyłącznie dla zamkniętego kręgu osób) ma jakieś znaczenie?
    >
    > Pozdrawiam,
    > BaLab
    ====================
    Wydaje mi się, że mylisz wolność z samowolą. Fotografując w sklepie naruszasz
    prawa osób trzecich klientów sklepu do ochrony ich prywatności, ujawniasz w
    jakich sklepach robią zakupy, pośrednio ujawniasz ich status materialny.
    Pozatem fotografując w sklepie możesz sporządzać dokumentację dla napadu
    rabunkowego na sklep (nie ważne czy na fotografi będzie również Twoje dziecko),
    możesz fotografować niby przypadkiem system zabezpieczeń alarmowych,
    umiejscowienie kosztownych towarów etc. Sklep służy do robienia zakupów a nie
    jest bezpłatnym studium fotograficznym. Na robienie zakupów przez
    niezidetyfikowanego (nie zawsze) klienta wlaściciel wyraził domniemaną zgodę
    ale na wszelkie inne działanie w sklepie musisz uzyskać zgodę wlaściciela.