  • Data: 2006-02-11 07:52:59
    Temat: Re: Fotografowanie osob przy ich sprzeciwie
    Od: alka <t...@...nie.podam> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > ROTFL
    >
    > A co ma do tego trwałość rzekomej 'kopii utworu'?

    Nie chodziło mi o aspekt "kopii utworu", ale o pewien dyskomfort
    osoby fotografowanej, która nie chce się zgodzić na utrwalenie
    wizerunku z tej prostej przyczyny, że nie wie (bo wiedzieć przecież
    nie może), czy jej wizerunek nie będzie wykorzystany niezgodnie z
    jej życzeniem. Przecież oglądanie zdjęć w gronie znajomych to już
    upublicznianie (?)

    > Pomijam już taki detal, że można wspomnienia opisać a nawet namalować,
    > jak się umie.

    Tak, ale niektóre w sprawie niektórych "opisów" toczyły się
    postępowania (tych złośliwych, nierzetelnych lub kłamliwych).
    Również w sprawach "opisów" sytuacji - zeznanie świadka to przecież
    taki "opis", nie? :)))

    Moja wypowiedź miała jedynie podkreślić subtelną różnicę między
    "zobaczeniem" i "zapamiętaniem", a "utrwaleniem" i "udokumentowaniem".
    Pozdrawiam.