  • Data: 2006-11-22 11:00:47
    Temat: Re: Fotografowanie akt
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 19 Nov 2006, Marcin Krzemiński wrote:

    > Z tym bywa różnie. Wg. mnie skoro można przepisywać, to można też inaczej
    > przenosić treść we własnym zakresie.

    Właśnie coś zasugerowałeś :)

    O ile wiem, jest taka zasada prawna: "kto może więcej, może mniej".
    Nie stanowi się przepisu, który daje uprawnienie do zrobienia TYLE SAMO
    LUB MNIEJ za pomocą innych środków.
    O ile pamiętam, to łopatologiczne wykładanie lamerom (znaczy komuś
    takiemu jak ja) zasad prawa polega na przytaczaniu przykładu
    z policjantem: nie ma przepisu, pozwalającego policjantowi spytać
    kogokolwiek o nazwisko.
    Nie ma, bo skoro jest przepis pozwalający mu *wylegitymować* człowieka,
    to zakres skutków tejże czynności (legitymowania) jest nie mniejszy
    niż pytania o nazwisko. Pytanie o nazwisko jest więc czynnością
    legalną z mocy przepisu o prawie do legitymowania, policjant nie prze-
    kracza uprawnień i nie można mu tego zabronić. Sprawa czy ktoś musi
    odpowiedzieć na takie pytanie jest drugorzędna :), przecież
    w wątku nie chodzi o to czy sekretariat sądu ma ustosunkować
    się pozytywnie i *zrobić zdjęcia* (zamiast ksera).

    Nie wynika aby wprost z powyższego że przepis czy czyjaś zgoda do
    "pozwolenia na fotografowanie" jest równie zbędny?
    Akta mają być wydane celem zapoznania się z treścią.
    fotografowanie temuż celowi służy.

    pzdr, Gotfryd