    From: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fotografowanie akt
    Date: Sun, 19 Nov 2006 17:08:37 +0100

    > 1. Tak więc proszę Was, napiszcie mi czy te kobiety miały rację. Jeśli
    > tak to jaka jest na to podstawa prawna. I jaki jest tego cel i sens, prócz
    > utrudnień i ograniczenia prawa do obrony, jeśli można bez problemu
    > przepisać dokumenty.

    Z tym bywa różnie. Wg. mnie skoro można przepisywać, to można też inaczej
    przenosić treść we własnym zakresie. Ale np. w Krkaowie przewodniczący
    jednego wydziału gospodarczego w rejonie pozwala, a drugiego nie. Panie w
    czytelni akt przymykają oko, a z kolei w księgach wieczystych pilnują żeby
    nie robić fotek jak cerbery.

    > I jeszcze jedna ważna sprawa - przejrzałem potokół z pierwszego terminu
    > rozprawy, były to zeznania świadków, i już znalazłem ważne nieścisłości w
    > protokołowaniu. Wcześniej, w czasie rozprawy, nie mogłem rzecz jasna tego
    > zwerfyfikować, teraz okazyje się, że zeznania są przeinaczone co najmniej
    > raz, brakuje zaprzeczenia w dość ważnym zeznaniu. Czy "był na księżycu" a
    > "NIE był na księżycu" różni się, prawdaż? Co zrobić? Jestem pewny, że
    > zeznania były inne, bo fakt dla mnie jest oczywisty i na inne
    > (zaskakujące) zeznania od razu bym zwrócił uwagę. Co robić?

    Można wnieść o sprostowanie protokołu, nie później jednak jak na następnym
    posiedzeniu, a jeśli idzie o protokół rozprawy, po której zamknięciu
    nastąpiło wydanie wyroku - dopóki akta sprawy znajdują się w sądzie (art.
    160 kpc - jeśli to sprawa cywilna).

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl