  • Data: 2009-01-03 14:56:05
    Temat: Re: Fotograf i zdjęcia - wydanie oryginału
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 03.01.2009 ALEX Lodzermensch <k...@s...us> napisał/a:
    > moje_przedmioty ni au koto ha itsumo tanosii
    > Tak z ciekawości. Przykład całkowicie teoretyczny -> mam takowe zdjęcia w
    > wysokiej rozdzielczości. Nagle naszła mnie ułańska fantazja i chcę dać kopie
    > kolegom. To znaczy że mam prosić fotografa?

    MZ mocno zalezy od umowy, bo co prawda mamy tu w miarę klasyczny
    przypadek użytku dozwolonego (przy liberalnym potraktowaniu art. 23) ale
    też dozwolony użytek nie może naruszać słusznych interesów autora. Np.
    jeśli umówiłeś się z autorem, że za wykonanie zdjęć zapłacisz mu malo lub
    nic, a będziesz mu płacił od wymaganej ilości kopii (egzemplarzy) to MZ
    potrzebujesz jego zgody a art. 23 nie obowiązuje.

    --
    Marcin