  • Data: 2008-03-10 18:59:41
    Temat: Re: Filmy z eLek jako dowód wykroczenia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:1mb3ssjjn88o3.xiy4pegc5u7b$.dlg@40tude.net...

    > Czy to oznacza, ze ja również (jak i każdy z nas) może zamontować sobie
    > taki rejestrator w samochodzie i policja będzie karać sfilmowanych przeze
    > mnie kierowców?

    Oczywiście. Z tym, że nie Policja, a Sąd. Policjant może nałożyć mandat
    jeśli jest świadkiem wykroczenia albo zarejestruje je służbowym
    urządzeniem. Rejestrator w prywatnym samochodzie plus zeznanie kierującego
    jest wystarczającym dowodem do wszczęcia postępowania i raczej powinno
    wystarczyć do skazania sprawcy. Pewnym problemem będzie konieczność
    częstych wizyt w sądzie właściciela fotorejestratora, bo o ile sprawca nie
    podda się dobrowolnie karze, to sąd najpewniej będzie chciał wysłuchać
    świadka.