    From: Sonn <c...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fałszywie oskarżający prokurator.
    Date: Mon, 13 Feb 2012 14:44:27 +0100

    W dniu 2012-02-13 14:13, Nostradamus pisze:
    > Jak wiadomo, prokuratorowi "poręczniej" jest skierować akt oskarżenia do
    > sądu niż umorzyć dochodzenie/śledztwo .
    > Sporządzi akt oskarżenia pomimo istnienia dowodów na niewinności
    > oskarżonego lub przy braku dowodów jego winy i ma "po sprawie"
    > Umarzając być może narazi się przełożonym lub poszkodowanym w sprawie,
    > być może będzie musiał odpisywać na zażalenia. odwołania i inne
    > banialuki, a i statystykę popsuje.
    > Zostają mu też akta które musi archiwizować, a których pozbyłby się
    > wysyłając do sądu.

    Dawno takich bzdur nie czytałem. Prokurator jest bardziej rozliczany z
    uniewinnienia niż z umorzenia.
    Na zażalenia się nie odpisuje tylko przekazuje sprawę z zażaleniem do
    sądu celem jego rozpoznania. Wystarczy pisemko treści "w załaczeniu
    przesyłam..."
    Argumentu o archiwizacji akt nawet nie skomentuję

    > Wiele razy słychać , że sąd uniewinnia klienta ponieważ akt oskarżenia
    > kierowany był wbrew logice i wbrew dowodom.

    Wbrew dowodom ze śledztwa, czy dowodom przeprowadzonym przed sądem,
    gdzie świadkowie wielokroć zmieniają zeznania, bo np. zostali
    zastraszeni przez oskarżonych lub otrzymali stosowne gratyfikacje za
    powiedzenie "jak to było naprawdę"?

    > Czy nie uzdrowiło by sytuacji aby w takiej sytuacji poszło oskarżenie
    > prokuratora jakby z automatu z art.234K.K a dowodem było uzasadnienie
    > sądu do którego taki dęty akt oskarżenia trafił ?

    Czyli w przypadku każdego uniewinnienia - akt oskarżenia przeciwko
    prokuratorowi? Zastanów się człowieku o czym ty piszesz. Jeśli świadek
    nagle przed sądem zmieni zeznania, to za to ma odpowiadać prokurator?
    Tak samo jeśli podejrzany który przez całe śledztwo odmawia składania
    wyjaśnień nagle złozy takie przed sądem i dopiero po ich weryfikacji
    okaże się że mówi prawdę i jest niewinny, to wtedy ma odpowiadać
    prokurator? Puknij się.

    Przecież prokurator to
    > nie debil ( albo nie zawsze;) i potrafi analizować zebrane dowody w
    > sprawie i wie, ż w sądzie taki absurdalny akt oskarżenia nie przejdzie.

    ROTFL. Cóż to nagle zapomniałeś jak to "wspaniale" czasami sądy potrafią
    oceniać dowody?

    > Jakie jest Wasze zdanie w temacie?

    Moje? Zgadnij

    --