    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Faktura za EE w garazu - odpowiedzialnosc zbiorowa ?!
    Date: Wed, 9 Jul 2003 11:36:13 +0200

    On Wed, 9 Jul 2003, bAnan wrote:
    [...]
    >+ Pozwole sobie na pewna analogie - przypominam, iz mowa o spoldzielni
    >+ mieszkaniowej:
    >+
    >+ Wymieniona sytuacje porownac mozna do sytuacji, w ktorej SM zmienia zasady
    >+ oplaty za np. wode z ryczaltu 10m^3 per persona na *jeden* *wspolny*
    >+ *wodomierz* na kilkanascie mieszkan. *Bez* zgody mieszkancow oczywiscie.

    FYI: właśnie tak zmieniono jakiś czas temu sposób rozliczania
    wody w mieszkaniach komunalnych. Przykładowo w Zabrzu konkretnie,
    jeśli ci potrzebny przykład :), ale sądzę że to tak "ogólnokrajowo"...

    >+ Albo idac dalej jw. lecz za prad (nie ryczalt, lecz liczniki mieszkaniowe na
    >+ jeden wspolny).

    AFAIK któraś ustawa zabrania przejścia z "liczników indywidualnych" na
    "wspólne", tam gdzie jeszcze "wspólne" są lub "wspólnych" nie było
    można założyć.

    >+ Czy jestes absolutnie pewny, ze jest to zgodne z prawem

    Ponieważ wykluczyć nie można że istnieje jakiś przepis szczegółowy
    (np. wydany przez marszałka Piłsudzkiego i nie uchylony przez
    niedopatrzenie) to nie mam odwagi napisać "absolutnie" :)
    Ale IMHO tak jest :( - i przyjmę z chęcią wszystkie sprostowania.
    Zauważ że jak na razie nikt mnie nie obtentegował - a parę
    osób które by mnie "ustawiły" jakbym bzdury pisał to na grupie
    jest :)
    [...]
    >+ Tak czy inaczej o finale tej komicznej poinformuje na grupie, moze komus sie
    >+ to in empiria w przyszlosci przyda :) (czego nie zycze)

    Wskazane :)
    Zresztą - niewykluczone że "urzędnicy" (spółdzielnia) wcale nie
    zastosują przepisów tylko "zdrowy rozsądek" :), no i nie jest
    wykluczone że istnieją jakieś wewnętrzne przepisy spółdzielni
    (niesprzeczne z KC) o których nie wiemy a które mogą zadziałać
    na twoją korzyść :)

    pozdrowienia, Gotfryd