eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: (FUW): potwierdzenie wpłat podatku od nieruchomości-trochę długie › Re: (FUW): potwierdzenie wpłat podatku od nieruchomości-trochę długie
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 8 Aug 2011 08:45:48 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: (FUW): potwierdzenie wpłat podatku od nieruchomości-trochę długie

    On Fri, 5 Aug 2011, n...@p...onet.pl wrote:

    > Tym samym wg.mojej logiki wychodzi,że dobrze byłoby, żeby mój
    > pradziad(władający/użytkownik) był właścicielem faktycznym nieruchomości,

    Ale z papierów o których piszesz nic takiego nie wynika.
    Czyli NIE BYŁ.
    Zajrzyj do Kodeksu cywilnego: okres jego faktycznego posiadania
    dolicza się do niezbędnego okresu zasiedzenia spadkobierców
    (ogólnie: następców prawnych, dotyczy to nie tylko ludzi),
    ale nie można spowodować żeby osoba zmarła stała się właścicielem
    tego, czego włascicielem nie była za życia.

    > wtedy przeprowadzenie sprawy spadkowej byłoby prostsze.Dlatego próbuje dojść
    > do ładu i składu, kto wg.powżyszego podziału tak naprawdę był tym
    > właścicielem faktycznym

    Nie wprowadzaj pojęć których w kodeksie nie ma, będziesz miał prościej :>
    "właściciel" to jest ktoś kto ma prawo własności.
    W przypadku nieruchomości jest to osoba wpisana do KW. Kropka.
    O "faktyczności" można mówić w przypadku *posiadania*.
    I owszem, posiadacz może wystąpić o zasiedzenie.
    On. Za życia.

    > Także ponawiam pytanie kto był właścicielem faktycznym wg.powyższego zapisu?

    WŁAŚCICIELEM jest ten, kto jest wpisany jako WŁAŚCICIEL!
    Koniec listy dywagacji, chyba, że są dowody popełnienia błędu przy
    wpisywaniu do KW.

    > Szukałem KW; nie ma jej założonej(bynajmniej tak wynika z info.,które mam na
    > chwilę obecną).Jedyny dokument, który cokolwiek wskazuje to jest to wypis z
    > rejestru gruntów w którym taki podział występuje na właściciel/posiadacz
    > samoistny i władający/użytkownik.

    To może ktoś skomentuje, ale na mój gust wpis siostry dziadka na pozycji
    "właściciel/posiadacz samoistny" jedynie dowodzi, że dziadek nie był
    właścicielem i tyle. NIE BYŁ (a nie że był).

    > Ok,zgadza się, idąc tym tropem moje stwierdzenie,że "macocha" była tylko
    > figurantem a pra dziad właścicielem jest prawdziwe?

    Nie widzę sposoby w który miałoby się tak stać.

    pzdr, Gotfryd