  • Data: 2004-08-19 11:20:12
    Temat: Re: [FLAME] Czy Policja moze zabrac komputer
    Od: adhan diWhizZ <a...@...sygnaturze.net> szukaj wiadomości tego autora

    Przemek R. napisał(a):

    > u mnie np nic by nie zrobili, bo mam haslo w biosie,
    > szybciej by bylo
    > wyjac dysk i wlozyc do drugiego komputera niz te haslo lamac.

    :) szybciej niz wykrecac dysk to bylo by na sekunde przepiac zworke od
    resetu biosu ... ale to NTG

    Niech Adam zglosi sie do wydzilalu ktory przeprowadzal kontrole,
    zaopatrzywszy sie we wlasciwe punkty z ustawy.
    Jako lekture polecam:

    rozdzial 7
    http://www.prawo.ngo.pl/files/prawo.ngo.pl/public/ak
    ty%20prawne/Ustawa_o_prawie_autorskim.pdf

    zmiany w ustawie: http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/2465_u.htm

    zalecania odnosnie postepowania:
    http://archiwalny.piit.org.pl/bulletin/99-03/zalaczn
    ik_postepowania.html

    pamietaj o tym ze policja ma obowiazek zabezpieczyc dowody, jezeli
    miales tylko nielegalnego windowsa i jakies programy na dysku, wystarczy
    ze wymontuja dysk. Jezeli natomiast miales kilka kopii plyt z tym samym
    oprogramowaniem zachodzi podejzenie, ze rozpowszechniales nielegalnie
    wiec Twoj komputer (tzw. jednostka centralna z nagrywarka) byl
    narzedziem popelnienia przestepstwa.

    Prawda jest taka ze nawet krasc to trzeba umiec ;). Jezeli Adam pisze,
    ze pracuje jako informatyk ( w domysle sklada gdzies komputery, a jak
    klient sie ladnie usmiechnie albo dorzuci pare groszy to mu zainstaluje
    xp, MSOffice i kilka gier dla dzieciakow) a jednoczesnie jest studentem
    to chyba naturalna rzecza jest, ze powinien sie interesowac takze
    prawnym aspektem tego co robi. Policja napewno nie przyszla do niego
    dlatego, ze ktorys z nich mial widzenie albo wywrozyl sobie to z fusow.
    Ktos musial zlozyc doniesienie na policje (w domysle konkurecja albo
    niezadowolony klient) albo tez oglosil sie gdzies nieroztropnie, myslac
    naiwnie ze numer pre-paid jest nie do namierzenia ;).

    Natomiast uzytkownik Johnson powinien sie zastanowic nad tym czy nie
    nalezalo by zweryfikowac zaslyszane gdzies pokatnie informacje i czy
    maja one zastosowanie w tej konkretniej sytaucji.

    pozdr. /ag

    P.S. swoja droga proponuje zaczac w takich sytacja od razu odsylac do
    archiwum grupy ;)

    --
    .. :: kreatyw.studio : grafika i fotografia w metalu :: ..
    :: /||\|_| /||\| :: stabilizacja motylka to szpilka ...