  • Data: 2010-01-04 19:57:56
    Temat: Re: Ewidencja ludności przed wojną
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Arek pisze:
    > Co rozumiesz przez małą społeczność?
    > Np. kilkuset tysięczne miasto z Antyku lub Średniowiecza?

    No i żyli bez identyfikacji? A mieli banki? Umowy? Prawo własności
    powiązane z osobą a nie papierkiem? Mieli demokrację?

    > Nie. To totalitarny wynalazek.

    Totalitarne byłoby państwo bez identyfikacji obywateli.

    > A niech se idzie, byle była dobrowolna.

    No to sobie nie wyrabiaj ID, tylko nie żądaj prawa do wynikających z
    niego zasług.

    > Ja Ci mówię jak jest. Nie żądają identyfikacji ani przez papierologię
    > ani biometrycznej tylko się przedstawiasz.
    > I wystarcza.

    No to strach się bać. Przyjedzie Arek, niezidentyfikuje się, nakłamnie o
    mnie ile wlezie i pójdę do pierdla. I podobno to ID jest totalitarne.

    > Nie widzę żadnego powodu, dla którego społeczeństwo miałoby prawo żądać
    > ode mnie noszenia identyfikatorów.

    Taki los członka społeczności. Wymagają również żebyś nie chodził z
    siurakiem na wierzchu i co?

    > I nie muszę się z tym godzić ani wyjeżdżać na bezludną wyspę.
    > To zresztą widzę nieustająca śpiewka totalitarystów - nie podoba się to
    > pod ścianę na pohybel albo WON na Madagaskar. :(

    Tak, to nieustająca śpiewka anarchistów: rozpiździmy społeczeństwo, bo
    mamy o sobie supermniemanie.

    > Porównujesz blokadę dostępu z przymusem identyfikacji dowodem i nie
    > widzisz, że nieadekwatne są te rzeczy?

    No ID to klucz do zamka, który został założony przez różne instytucje i
    firmy itepe. A że nie ma kształtu klucza, to inna bajka. Zamki na klucze
    w postaci karty też już są.

    To pokażcie współczesny kraj bez ID.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek