  • Data: 2010-01-09 11:03:37
    Temat: Re: Ewidencja ludności przed wojną
    Od: "macso" <m...@p...oniet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:7754.0000031c.4b3b4619@newsgate.onet.pl...
    >Z lekkim zaskoczeniem dowiedziałem się kiedyś, że dowody osobiste stały się
    > Polsce obowiązkowe dopiero po II wojnie światowej. Nie chce mi się jednak
    > wierzyć w to, że w przedwojennej Polsce nie było żadnego obowiązkowego
    > dokumentu tożsamości. Czy ktoś mógłby napisać co było przed dowodami, tzn.
    > jaki dokument był w II RP odpowiednikiem dowodu osobistego?

    Wczraj grzebałem w dokumentach mojego stryja, który gdyby żył skończyłby
    właśnie wczoraj 100 lat.
    Mam w ręku jego świadectwo chrztu ( urzędowe, nie kościelne) spisane nawet
    po polsku ( zabór rosyjski).
    Całość opiera sie na tym, że mój dziadek, chłop zwykły ( w dokumencie
    nazwany właściciel ziemski hehe)
    przynosząc syna do urzędu, przyprowadził 2 świadków, też obywateli
    ziemskich, którzy zaświadczyli że dizadek to dziadek
    i to wystarczyło żeby wydać metrykę urodzenia.

    macso