  • Data: 2007-03-20 09:27:42
    Temat: Re: Era - zmiana regulaminu
    Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > po pierwsze, to bardzo interesujace
    > po drugie - jakie to korzysci i kto to bedzie ocenial?

    zeby nie byc goloslownym. Fragment z komentarza S. Piatka do prawa
    telekomunikacyjnego [art. 59 str. 439):
    [...]Abonent powinien byc powiadomiony o braku podstaw do roszczen zwiazanych z
    rozwiazaniem umowy. Nie dotyczy to roszczen w stosunku do abonenta z innych
    tytulow. Przepis art. 59 ust. 2 dotyczy wszelkich umow zawartych na czas
    okreslony. Przepis ust. 2 nie zawiera zastrzezenia, jakie zostalo wprowadzone do
    art. 61 ust. 6, w sprawie roszczen zwiazanych z rozwiazaniem umowy z powodu
    podwyzszenia cen. W art. 61 ust. 6 zastrzezono, iz postanowienie o braku rozczen
    nie odnosi sie do ulgi przyznanej abonentowi w zwiazku z zawarciem umowy (art.
    57 ust. 6). Wydaje sie, ze wylaczenie to nie ma zastosowania do rozwiazania
    umowy z powodu zmiany regulaminu.[...]

    zatem nie dosc, ze UKE nie ma racji i wprowadza abonentow w blad (celowo czy
    nie, temat chyba nadaje sie do prasy albo tv) to watpliwosci S. Piatka rozwiewa
    Prezes UOKiK:
    http://www.uokik.gov.pl/pl/informacja_i_edukacja/inf
    ormacja/komunikaty_prasowe/art61.html

    > a skad to wynika?

    > a to jeszcze ciekawsze, bo zdaje sie nawet kodeks cywilny nie wprowadza takiego
    > warunku. Moze jakas podstawa prawna ;)

    > jesli o mnie chodzi - przepisy prawa sa w tym zakresie bardzo przejrzyste i
    > zupelnie nie rozumiem, jak mozna je interpretowac w inny sposob. Co wiecej -
    > zadna z ww. interpretacji nie stanowi obowiazujacej wykladni prawa.

    Kolejny fragment z komentarza:
    [...] Zmiana regulaminu upowaznia druga strone do wypowiedzenia umowy,
    niezaleznie od zakresu zmiany oraz tego, czy zmiana pogarsza sytuacje abonenta.
    Uprawnienie do wypowiedzenia umowy abonent nabywa w zwiazku z samym faktem
    zmiany regulaminu.[...]

    z uwagi na powyzsze - mam chyba szczescie, ze nie jestem nieswiadomym swoich
    praw abonentem ery ;)
    ale co najbardziej w sprawie zaskakujace, ze i UKE i UOKiK w zwiazku z tym co
    napisales, sami dzialaja na szkode abonentow, udzielajac im nieprawdziwych
    informacji. Zupelnie jakby prawa nie znali ;) Respect!

    pozdrawiam
    d.