    From: "dK" <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Emerytura po zmarłym
    Date: Sat, 19 Mar 2011 18:27:56 +0100

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:im28bt$qdk$1@node2.news.atman.pl...
    W dniu 2011-03-19 09:01, dK pisze:

    > Użytkownik "Danusia"<j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W sumie to mi bardziej zależy na tym, żeby przerwać ten proceder. Problem
    > dotyczy nie tylko tego jednego banku.
    > Dlatego będę sprawę dalej kontynuował w tym kierunku, żeby w którymś
    > momencie widmo katastrofy finansowej nie zaglądało w oczy
    > tym, kórzy potracili swoich najblizszych. To jest po prostu ohydne, to jak
    > banki żerują na niewiedzy swoich klientów, zwłaszcza tych najstarszych.
    > Obrzydliwe jest też to co bez żadnego uzasadnienia piep....ą (żeby jeszcze
> [...]

    Tak czy siak ZUS poprosi o zwrot bezprawnie pobranej emerytury jak
    emeryt zmarł.
    ==============
    Tej emerytury nie. Gdyby nie został zawiadomiony ZUS i zlecono by wypłatę za
    kolejny miesiąc w kwietniu, to tak.
    Czasami tak się dzieje jak umiera krtoś przed końcem miesiąca, a rodzina nie
    zdąży powiadomić ZUS-u, wtedy oczywiście emerytura jest nienalezna.
    Ustawa o FUS mówi, że świadczenie emerytalne wygasa w kolejnym miesiącu po
    śmierci. Zastępuje je wówczas już renta rodzinna.

    Dla banku w zupełności powinien wystarczać:
    1) akt zgonu gdzie jest wpisana data zgonu
    2) tytuł świadczenia, gdzie jest oznaczone za jaki miesiąc jest świadczenie
    3) znajomność prawa

    dK