    From: "maiku" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Eksmisja
    Date: Thu, 6 Jan 2005 22:24:55 +0000 (UTC)

    chres37 <k...@n...pl> napisał(a):

    > cóż , chyba musimy sobie pogratulować prawa jakie nam uchwalili nasi
    > wspaniali posłowie i pozostaje tylko liczyć na szczęście lub "dobrą wolę "
    > ze strony ewentualnego podnajemcy (już nie chcę nawet pytać o sytuację gdy
    > miałby on jeszcze małe dzieci etc.) a może lepiej wynająć "na dziko"- i w
    > razie takich problemów mieć te przepisy po prostu w d....
    > ch37

    Na dziko? Też dupa zimna. Zawsze wpadasz pod ustawę o ochronie lokatorów. Jest
    niby możliwość najmu okazjonalnego, ale... Funkcjonuje od sześciu dni i co to
    za twór, to ciężko stwierdzić. Zobaczmy jak zadziała w praktyce (eksmisje bez
    ceregieli).
    Gros właścicieli bulwersuje nie wysokość czynszów (te w uśrednieniu są rynkowe
    - rynek danego miejsca więcej nie da), ale niemożność rozstania się z ... (się
    nie wyrażam) lokatorem. Nie płaci od nastu lat, wszyscy mieszkańcy mają dość
    żulii i uprzykrzania życia, ale ja to ... muszę tolerować, bo nalezy się lokal
    socjalny (a gmina ma inne zadania, niż dostarczanie lokali dla marginesu
    społecznego). I co mam prawo z moją własnością? Mam prawo płacić podatki i
    koszty remontu.